Odp: Trzy koncepcje rzeszowskiego dworca
Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.
$ip = ''; if (isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])){ $ip = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']; } else { $ip=$_SERVER["REMOTE_ADDR"]; } ?>
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.
Niszczejąca zabytkowa parowozownia to skandal nr 2 w tym mieście. Większym skandalem jest tylko wyburzenie drugiej parowozowni która była obok
Już wiem, która koncepcja będzie realizowana. Ostatnia - OSZCZĘDNA I NIEDOROBIONA!
Czy przy pierwszym wariancie dworców pomyślał ktoś jak będzie wyglądał ruch autobusów i samochodów na ul Kochanowskiego? To mała osiedlowa uliczka a chce się ją dowalić ruchem o parametrach dla ul zbiorczej. Do tego wyjazd na ul Marszałkowską już teraz to koszmar. A tam korki bo buc-pasy. Już widzę jak uszczęśliwi to mieszkańców osiedla 1000-lecia.
Dlaczego to miasto ma budować z pieniędzy podatnika firmie pkp dworzec ? Pkp to bardzo bogata firma patrząc po ilości dyrektorów (ponad 30). Płace podatki i jeźdze autem lub PolskimBusem. Bogatemu sponsorować rozwój cudzej firmy? To tak jak by Rzeszów wybierał z 3 koncepcji zajezdnie PolskiemuBusowi. Jak to się będzie odbywało? Bo właścicielem działki pkp. To pkp zrzeknie sie na czas budowy własności żeby miasto mogło budować? Czy po wybudowaniu własność ppdatnika trafi za 1 zł do pkp? Warto wspomnieć że gdy Komorowski był w Rzeszowie pkp proszona o pomalowanie swojego wiaduktu obok inwestycji którą prezydent otwierał nie zrobiła tego a miasto odrapany wiadukt przykryło banerem! Z trzy razy znowu mpk z gazem na dachu blokuje sie pod niskimi torami i myślicie że pkp przerobi niski przejazd? Tak tak zasponsorujcie im jeszcze infrastrukture za 500 mln zł
W Warszawie inwestorem remontu Dworca Głównego było PKP SA która sama rozpisała przetarg i wybrała firme. A u nas miasto zasponsoruje spółce akcyjnej budynki? Bogate miasto.
PKP nie ma już nic do sprzedania... nawet honoru. Rozpierniczona i rozwydrzona instytucja, która chętnie przepuści każde pieniądze na bzdety i kampanie reklamowe. Wrzód na tyłku tego państwa podobnie jak LOT czy spółka zarządzająca Narodowym... Tak to się kończy gdy atrakcyjna jednostka trafi w łapy pazernych cwaniaków i specjalistów od... marketingu i zarządzania...
Szepard, jak nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia w temacie to może zamilcz. Drwina i nienawiści do wszystkiego i wszystkich oprócz samego siebie ponosi Cię i blokuje swobodne myślenie. A weź sobie deseczkę, pilniczek do paznokci i sobie ja opiłuj. Może pracochłonna robota nieco uspokoi Twoje zszargane nerwy. Przeglądnij swoje wypowiedzi i pokaż kiedy napisałeś cokolwiek normalnego oprócz steku drwin, postponowania każdego i wszystkiego. Kto Ty k... jesteś by wszystko osądzać.. Pan Bóg w jednej osobie czy udzielny książe. Daj sobie na luz... albo strzel drinka na rozweselenie.
PKP to monopolista który ma Rzeszów za Polske nawet nie B ale C czy D. Nie wydadzą ni zlotówki bo nie muszą. Bajania, koncepcje.. tyle że nic z tego nie wynika i tak od lat. gdyby pozwolono śłowakom i Niemcom konkurować z PKP. Ale u nas nie ma wolnego rynku. Dalej pseudo kapitalizm z odgórnie sterowanym rynkiem przez tego który dorwie sie do władzy. Czy w usa miasto sponsorowałoby przewożnikowi stacje kolejową? A u nas aż 3 warianty.
Dworzec kolejowy i autobusowy to absolutnie podstawowa wizytówka miasta. Żadne fontanny multimedialne i okrągłe kładki tego nie załatwią. A tu w mieście wojewódzkim można się popisać infrastruktura z okresu wczesnego Gierka. Odkryte perony, zaszczane przejście podziemne a przed pożal się Boże "wejściem głównym" pijacy, prostytutki i budki z kwiatami. Chyba nawet we Włoszczowej są lepsze warunki
"... A weź sobie deseczkę, pilniczek do paznokci i sobie ja opiłuj.... "
Podobno gdy rada idioty jest dobra, to rozsądny człek jej słucha...
Zatem biorę się za deseczkę.
Wystrugam z niej SIEWNIK zbożowy...
Umieszczenie dużego dworca autobusowego na północ od torów to idealne rozwiązanie. Przy Grotgera nie ma miejsca i wszystko się dusi, a za jakiś czas będzie jeszcze gorzej. Ruchem autobusów przy 1000-lecia bym się nie martwił bo drogę serwisową dla autobusów można poprowadzić tuż przy torach i cała komunikacja nie będzie wogóle widoczna z Kochanowskiego. Dopiero przy Siemieńskiego trzeba stworzyć większy węzeł.
Pomysły może i ciekawe ale ani PKS ani PKP nie zaangażują się w taką inwestycję. A miasto samo nie ma sensu żeby trwoniło pieniądze.
@ uit. Mamy chyba najbardziej zacofany system dworców ze wszystkich miast wojewódzkich. A to już ostatni dzwonek żeby stworzyć nowoczesne zaplecze komunikacyjne miasta. Jeszcze chwila a ostatnie wolne tereny będą sprzedane albo zabudowane. Tak jak działka z wyburzona parowozownią. Miasto teraz powinno właśnie zrobić wszystko aby przekonać przedsiębiorstwa PKS i PKP do wspólnej realizacji dworców. Co do zaprezentowanych koncepcji, to tylko pierwsza ma sens. Pozostałe to prowizorka przy porównywalnym nakładzie kosztów.
Pięknie jest pomarzyć ale jakoś nie widzę tej inwestycji w Rzeszowie. Do jej realizacji trzeba wizjonera a nie prezesa spółdzielni mieszkaniowej.
Obiecująco wyglądają te koncepcje. Trzymam kciuki choć za jedną
A czy w budżecie na przyszły rok przewidziano jakieś pieniądze na współudział miasta w tej inwestycji? Czy to tylko takie przymiarki-przechwałki?
Dlaczego robicie smaka na tak rewolucyjne zmiany dworców. Przecież będzie realizowana koncepcja III która może uchodzić co najwyżej za lifting
Ech... Marze o nowym centrum komunikacyjnym. Takie świetne projekty w Poznaniu, Olsztynie i innych miastach... Czy w Rzeszowie dojrzeją do tego?
Koncepcje przedstawione przez urząd miasta są tragicznie infantylne. Mowa jest o tym gdzie mają znaleźć się jakie dworce ale nie ma rzeczy najważniejszej. Nie ma układu komunikacyjnego samochodowego i pieszego na czym przede wszystkim opiera się taki zespól obiektów. Jeśli parkingi dla oczekujących autobusów będą pod wiaduktem śląskim to którędy dotrą one na dworzec? Rondem Dmowskiego? A jeśli dworzec autobusowy będzie na miejscu parowozowni to jaką odległość będą musieli przejść pasażerowie z przystanków i parkingów przy Grottgera? Na oko to prawie pół kilometra. Te koncepcje to nawet nie wstęp do projektowania. Cytując klasyka, to jakaś popierdółka.
Przy poprzecznym ustawieniu hali dworcowej względem torów perony najlepiej jak w całości znajdą się po jej stronie wschodniej. Wtedy od strony Krakowa wjazd pociągiem będzie wspaniale eksponował od razu architekturę hali dworcowej.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź