1

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.

2

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Macie dobrego grafika smile

3

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Bardzo dobry materiał poglądowy do analizy , w tym i po części ruchu lokalnego. Brakuje, a to nie jest wina autora, któremu dziękuję za wykonaną pracę, pokazania możliwych rozwiązań komunikacyjnych rozładowania ruchu lokalnego w centrum miasta: jak na przykład przedłożenie ul. Rejtana na północ mostem skośnym, powiązanie ruchu samochodowego w campusie uniwersyteckim z układem podstawowym, przedłużenie  al Niepodległości  do ul.Olbrachta i dalej do wylotowej Lwowskiej i  oraz w układzie podstawowym drogi wyprowadzającej ruch z kotliny przed wiaduktem Załęskim w stronę Krasnego ( konieczność obsługi komunikacyjnej od strony północnej cmentarza komunalnego Wilkowyja) i rozłożenie ruchu tranzytowego  z kierunku Lańcuta dużo wcześniej niż na rondzie Pobitno. Szkoda ,że dopiero teraz zaczynamy o tym mówić. Szukanie alternatywnych rozwiązań łączących poszczególne dzielnice ( osiedla) miasta omijające centrum ,to chyba jedno z ważniejszych

4

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Nie tylko dobrego grafika ale całkiem niezłą intuicję planistyczną. Wykonane mapy mówią znacznie więcej o rozkładzie ruchu w mieście niż dziesiątki stron tabel z wynikami. Ciekawe tylko, czy w urzędzie miasta potrafią tak samo analizować otrzymane pomiary. Wynikają z nich całkiem ciekawe wnioski, a nie słyszałem, by np. Ustrobiński lub Raińczuk podpowiedzieli rzucające się w oczy rozwiązania. Spójrzmy na ul. Lwowską. Nawet po wybudowaniu autostrady i pójściu tamtędy części ruchu tranzytowego, odcinek tej ulicy do ronda przy szpitalu będzie nadal bardzo mocno obciążony. Świadczy o tym potężny ruch lokalny i skręt części tranzytu na autostradę dopiero na tym rondzie. Jak do tej pory nikt nie powiedział wprost, że odciążenie Lwowskiej będzie w przyszłości jednym z pilniejszych zadań.

5

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

zadań dla miasta. Historycznie trzeba się z tym już uporać, a nie na siłę wpychać wszystkie funkcje na małą przestrzeń.

6

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Mój drugi wpis miał być pod pierwszym, wskoczył już jednak wpis dr Hause, oczywiście to nie jego wina.

7

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Skoro już mowa o funkcji miasta, to jest to jedna ze słabszych stron obecnej ekipy w ratuszu. Za dużo tu przypadkowości i działania na chwilę. Nie mówię że nie ma osiągnięć i nie będę trącał w ogóle tematyki politycznej. Brak jest tylko jednoznacznego wyznaczenia kierunku rozwoju miasta. Mówienie, że mamy mieć 300 tys mieszkanców i ileś tam kilometrów kwadratowych po przejęciu jeszcze kilkunastu wiosek, absolutnie takiego programu nie zapewnią.

8

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Mam prośbę do autora.
Chodzi wyjaśnienie istotnych różnic jakie pojawiają się na wizualizacjach szczegółowych dla poszczególnych kierunków.
Na mapie zbiorczej bilans pojazdów tranzytowych (niebieskie pola) wjeżdżających i wyjeżdżających jest w praktyce równy zero, 7377 wjechało a 7477 wyjechało (różnica 100 szt wzięła się zapewne z pomylenia jednej z cyfr).
Na wizualizacjach szczegółowych jest inaczej. „Zagubiło” się od 25% (Sikorskiego) do prawie 47 % (Lwowska) pojazdów tranzytowych które wjechały ale nigdzie nie wyjechały.

9

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Mam też prośbę do pana Wiesława Walata. Czy mógłby Pan:

1.wyjaśnić o co chodzi w zdaniu (cytuję) „powiązanie ruchu samochodowego w campusie uniwersyteckim z układem podstawowym”.

2.Jaki jest sens odgrzewania kotleta „mostu skośnego” skoro nie ma szans na zmianę sytuacji wiaduktu pod torami ?

3. Czy jest Pan pewien że przedłużając al. Niepodległości uzyska się znaczące odciążenie ronda Pobitno skoro prawdopodobnie większość ruchu na tym rondzie to ruch do szpitala, firm na Lwowskiej i na nowych terenach inwestycyjnych na Załężu ?

4. Z danych które zaprezentowano w artykule wynika że ruch tranzytowy od strony ul Lwowskiej w kierunku północnym (Lubelska, Warszawska) stanowi około 7% całego ruchu na tym wlocie do miasta.

Czy zatem sensownym jest inwestowanie w drogę na północ od cmentarza która mogła by przejąc ten tranzyt ?

Sposób wyliczenia:
182+123=305 wyjeżdżających na północ Lubelska + Warszawska
3713+896=4609 wjeżdżających Lwowska
305:4609x100%=6,6%

W drugą stronę (tranzyt z Warszawskiej i Lubelskiej) w stronę Lwowskiej jest jeszcze mniej bo około 4%
Wjechało (Lubelska + Warszawska) – 7545
Wyjechało (Lwowska) – 314

Owszem lać asfalt można zawsze tylko czy w wyniku tego zajdzie istotna zmiana ?

5. Czy zgodzi sie Pan z tezą, że skoro niebawem dojdzie wokół Rzeszowa do zasadniczej zmiany przepływu ruchu związanej z oddaniem autostrady A4 ?
Czy nie należało by poczekać z wszelkimi ocenami na ten moment i dopiero po ustabilizowaniu się nowego układu komunikacyjnego rozwiązywać powstałe wówczas problemy które mogą być zupełnie inne niz obecne ?

10

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Hmmm minęło prawie 22 godziny i niestety brak odpowiedzi na moje pytania zarówno od autora jak i W. Walata.
No co jest ?
Czyżbym nie miał dostąpić zaszczytu polemiki na forum Twinnowym ?
Ejże.. nieładnie smile

11

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Profesorze, właśnie mija 24 godzina, więc wyjaśniam. Tak jak napisałem w tekście, wizualizacje pokazują jedynie największe potoki ruchu wyjazdowego. Przyjąłem subiektywne założenie, że pokazane będą tylko te kierunki wyjazdowe, na których zanotowano powyżej 120 pojazdów. W ten sposób graficznie lepiej można wyeksponować główne kierunki tranzytu. W większości wypadków te 3 - 4 kierunki wyjazdu (w każdym z analizowanych przypadków) obejmują zdecydowaną większość ruchu tranzytowego z danego kierunku. Wyjątkiem jest tu rzeczywiście tranzyt z ul. Lwowskiej.

12

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

W większości pominiętych kierunków wyjazdu są to wielkości około 50 - 80 samochodów. Dla uzupełnienia podaję szczegółowe kierunki tranzytu z ul. Lwowskiej: ul. Lubelska - 123 pojazdy, ul. Warszawska - 182 pojazdy, ul. Krakowska - 71 pojazdów, ul. Podkarpacka - 171 pojazdów, ul. Sikorskiego - 118 pojazdów, ul. Dębicka - 54 pojazdy, ul. Staroniwska - 49 pojazdów, ul. Kwiatkowskiego - 59 pojazdów, ul. Załęska - 69 pojazdów.

13

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Bardzo dziekuję za odpowiedź. Widzę, ze te dane z Lwowskiej w sumie potwierdzaja że tranzyt z Lwowsiej jest rozłożony bardzo równomiernie na wszystkie wyjazdy. Nie przekonuje mnie zatem teza W Walata o budowaniu dodatkowej drogi na północ od cmentarza.
Podtrzymuje tezę, ze o skali tranzytu bedzie mozna rozmawiać tak naprawdę po uruchomieniu autostrady. Ten tranzyt wjeżdzający do miasta od Lwowskiej to także pojazdy które jadąc ze wschodu wczesniej wskocza na autostrade ot choćby w Łańcucie czy Przeworsku nie mówiac już o Korczowej.

14

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

w końcu, po prawie 10 latach chyba coś ruszy...

RZESZÓW. Budowa nowej drogi może kosztować 60 mln zł
Miasto ogłosiło przetarg na dokumentację odcinka obwodnicy północnej od ul. Załęskiej do Lubelskiej wraz z nowym mostem na Wisłoku. To realizacja jednej z poprawek budżetowych zgłoszonych przez PiS.
O budowie odcinka obwodnicy północnej do ul. Lubelskiej mówi się od lat, ale robi się niewiele. Nowa droga ma zaczynać się na skrzyżowaniu ul. Załęskiej i Rzecha. Istniejąca ulica Rzecha na odcinku 700 m w kierunku zachodnim zostanie przebudowana na dwujezdniową, a jej przedłużeniem będzie nowy odcinek o długości 1100 m z mostem na Wisłoku i estakadami, łączący ul. Ciepłowniczą z Lubelską ...

Super Nowości
http://supernowosci24.pl/bedzie-projekt … -polnocnej

15

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Walat nie odpowie.
Jest zbyt zajęty odwoływaniem Ferenca. Nie ma biedak czasu. Trzeba zebrać 14 tysięcy podpisów.
A ile się przy tym człek nachodzi !!!

16

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Też mi się nie podobają te zabiegi W. Walata.

17

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

szkoda; to przymierze było potrzebne jak gwóźdź w bucie; jak ktoś napisał: cel niczego sobie tylko towarzystwo brukowe.

18

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Dierżko, czy Dzierżak? Mniejsza o to. W tej chwili ważne jest aby Telesfor nie został wybrany senatorem. Na długie lata będzie wtedy kierował Rzeszowem z tylnego siedzenia. Nawet z łóżka szpitalnego. To będzie dopiero tragedia. Znacznie lepiej przeboleć jeszcze te dwa lata i pozbyć sie go na dobre. Ludzie muszą to zrozumieć. Tyle jego plakatów na mieście... Boję się że ludzie dadzą sobie wmówić, że lepiej żeby już został tym senatorem.

19

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Tez uważam, że wysłanie Go na senatora nie jest słuszne. Obserwator dobrze pisze. Dziadek nie popuści steru żeby nawet usechł. Dwa lata to w sumie dużo i jeszcze niejedno się może stać, ale przynajmniej potem będzie amen na zawsze! I niech Go immunitet nie zasłania. Może będzie okazja rozliczyć z tego co zrobił i nie zrobił a obiecał.

20

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Nie dwa lata tylko trzy ! Wybory samorzadowe dopiero w 2014 roku.
Powątpiewam czy będzie rzadził z tylnego siedzenia ale pod warunkiem że w przedterminowych wyborach nie wybierzecie któregoś z jego "pomazańców" np FIjołka.

Powiem tak: w która stronę sie nie obrócisz i tak d.a z tyłu. Niestety.

Podziekujmy tym którzy rok temu robili dzika kampanię przeciwko Ferencowi tak ze wielu zagłosowało na niego w obronie.
Trzeba mysleć a nie kłapać ozorem. Dzieszko, Kotula i Walat niestety robia identyczny błąd.

21

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

" Dzieszko, Kotula i Walat niestety robia identyczny błąd. "

Dzieszko i Kotula niech lecą w kolerę! To oszołomskie oszołomy, które szukają taniego poklasku "byle zaistnieć"!
Ale Pan Walat?
Po co mu taki obciach?
Dlaczego zdecydował się na strzelenie babola, który zbućka mu życiorys i markę?
NIE POJMUJĘ!


S.

22

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Wieśku, dlaczego zdecydowałes się przyłączyć do akcji pod publiczkę???

23

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Panie Wiesławie... Co Pan najlepszego uczynił...?

24

Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie

Ruch może nie jest szczególnie przemyślany ale można na to też spojrzeć inaczej. W partii Republikańskiej dopatrzylibyśmy się zapewne także wielu oszołomów ale jeśli mamy do wyboru o wiele bardziej szkodzących oszołomów z Partii Demokratycznej to warto by już kibicować Republikanom smile