Odp: Dane o ruchu tranzytowym w Rzeszowie
Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.
$ip = ''; if (isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])){ $ip = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']; } else { $ip=$_SERVER["REMOTE_ADDR"]; } ?>
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.
Macie dobrego grafika
Bardzo dobry materiał poglądowy do analizy , w tym i po części ruchu lokalnego. Brakuje, a to nie jest wina autora, któremu dziękuję za wykonaną pracę, pokazania możliwych rozwiązań komunikacyjnych rozładowania ruchu lokalnego w centrum miasta: jak na przykład przedłożenie ul. Rejtana na północ mostem skośnym, powiązanie ruchu samochodowego w campusie uniwersyteckim z układem podstawowym, przedłużenie al Niepodległości do ul.Olbrachta i dalej do wylotowej Lwowskiej i oraz w układzie podstawowym drogi wyprowadzającej ruch z kotliny przed wiaduktem Załęskim w stronę Krasnego ( konieczność obsługi komunikacyjnej od strony północnej cmentarza komunalnego Wilkowyja) i rozłożenie ruchu tranzytowego z kierunku Lańcuta dużo wcześniej niż na rondzie Pobitno. Szkoda ,że dopiero teraz zaczynamy o tym mówić. Szukanie alternatywnych rozwiązań łączących poszczególne dzielnice ( osiedla) miasta omijające centrum ,to chyba jedno z ważniejszych
Nie tylko dobrego grafika ale całkiem niezłą intuicję planistyczną. Wykonane mapy mówią znacznie więcej o rozkładzie ruchu w mieście niż dziesiątki stron tabel z wynikami. Ciekawe tylko, czy w urzędzie miasta potrafią tak samo analizować otrzymane pomiary. Wynikają z nich całkiem ciekawe wnioski, a nie słyszałem, by np. Ustrobiński lub Raińczuk podpowiedzieli rzucające się w oczy rozwiązania. Spójrzmy na ul. Lwowską. Nawet po wybudowaniu autostrady i pójściu tamtędy części ruchu tranzytowego, odcinek tej ulicy do ronda przy szpitalu będzie nadal bardzo mocno obciążony. Świadczy o tym potężny ruch lokalny i skręt części tranzytu na autostradę dopiero na tym rondzie. Jak do tej pory nikt nie powiedział wprost, że odciążenie Lwowskiej będzie w przyszłości jednym z pilniejszych zadań.
zadań dla miasta. Historycznie trzeba się z tym już uporać, a nie na siłę wpychać wszystkie funkcje na małą przestrzeń.
Mój drugi wpis miał być pod pierwszym, wskoczył już jednak wpis dr Hause, oczywiście to nie jego wina.
Skoro już mowa o funkcji miasta, to jest to jedna ze słabszych stron obecnej ekipy w ratuszu. Za dużo tu przypadkowości i działania na chwilę. Nie mówię że nie ma osiągnięć i nie będę trącał w ogóle tematyki politycznej. Brak jest tylko jednoznacznego wyznaczenia kierunku rozwoju miasta. Mówienie, że mamy mieć 300 tys mieszkanców i ileś tam kilometrów kwadratowych po przejęciu jeszcze kilkunastu wiosek, absolutnie takiego programu nie zapewnią.
Mam prośbę do autora.
Chodzi wyjaśnienie istotnych różnic jakie pojawiają się na wizualizacjach szczegółowych dla poszczególnych kierunków.
Na mapie zbiorczej bilans pojazdów tranzytowych (niebieskie pola) wjeżdżających i wyjeżdżających jest w praktyce równy zero, 7377 wjechało a 7477 wyjechało (różnica 100 szt wzięła się zapewne z pomylenia jednej z cyfr).
Na wizualizacjach szczegółowych jest inaczej. „Zagubiło” się od 25% (Sikorskiego) do prawie 47 % (Lwowska) pojazdów tranzytowych które wjechały ale nigdzie nie wyjechały.
Mam też prośbę do pana Wiesława Walata. Czy mógłby Pan:
1.wyjaśnić o co chodzi w zdaniu (cytuję) „powiązanie ruchu samochodowego w campusie uniwersyteckim z układem podstawowym”.
2.Jaki jest sens odgrzewania kotleta „mostu skośnego” skoro nie ma szans na zmianę sytuacji wiaduktu pod torami ?
3. Czy jest Pan pewien że przedłużając al. Niepodległości uzyska się znaczące odciążenie ronda Pobitno skoro prawdopodobnie większość ruchu na tym rondzie to ruch do szpitala, firm na Lwowskiej i na nowych terenach inwestycyjnych na Załężu ?
4. Z danych które zaprezentowano w artykule wynika że ruch tranzytowy od strony ul Lwowskiej w kierunku północnym (Lubelska, Warszawska) stanowi około 7% całego ruchu na tym wlocie do miasta.
Czy zatem sensownym jest inwestowanie w drogę na północ od cmentarza która mogła by przejąc ten tranzyt ?
Sposób wyliczenia:
182+123=305 wyjeżdżających na północ Lubelska + Warszawska
3713+896=4609 wjeżdżających Lwowska
305:4609x100%=6,6%
W drugą stronę (tranzyt z Warszawskiej i Lubelskiej) w stronę Lwowskiej jest jeszcze mniej bo około 4%
Wjechało (Lubelska + Warszawska) – 7545
Wyjechało (Lwowska) – 314
Owszem lać asfalt można zawsze tylko czy w wyniku tego zajdzie istotna zmiana ?
5. Czy zgodzi sie Pan z tezą, że skoro niebawem dojdzie wokół Rzeszowa do zasadniczej zmiany przepływu ruchu związanej z oddaniem autostrady A4 ?
Czy nie należało by poczekać z wszelkimi ocenami na ten moment i dopiero po ustabilizowaniu się nowego układu komunikacyjnego rozwiązywać powstałe wówczas problemy które mogą być zupełnie inne niz obecne ?
Hmmm minęło prawie 22 godziny i niestety brak odpowiedzi na moje pytania zarówno od autora jak i W. Walata.
No co jest ?
Czyżbym nie miał dostąpić zaszczytu polemiki na forum Twinnowym ?
Ejże.. nieładnie
Profesorze, właśnie mija 24 godzina, więc wyjaśniam. Tak jak napisałem w tekście, wizualizacje pokazują jedynie największe potoki ruchu wyjazdowego. Przyjąłem subiektywne założenie, że pokazane będą tylko te kierunki wyjazdowe, na których zanotowano powyżej 120 pojazdów. W ten sposób graficznie lepiej można wyeksponować główne kierunki tranzytu. W większości wypadków te 3 - 4 kierunki wyjazdu (w każdym z analizowanych przypadków) obejmują zdecydowaną większość ruchu tranzytowego z danego kierunku. Wyjątkiem jest tu rzeczywiście tranzyt z ul. Lwowskiej.
W większości pominiętych kierunków wyjazdu są to wielkości około 50 - 80 samochodów. Dla uzupełnienia podaję szczegółowe kierunki tranzytu z ul. Lwowskiej: ul. Lubelska - 123 pojazdy, ul. Warszawska - 182 pojazdy, ul. Krakowska - 71 pojazdów, ul. Podkarpacka - 171 pojazdów, ul. Sikorskiego - 118 pojazdów, ul. Dębicka - 54 pojazdy, ul. Staroniwska - 49 pojazdów, ul. Kwiatkowskiego - 59 pojazdów, ul. Załęska - 69 pojazdów.
Bardzo dziekuję za odpowiedź. Widzę, ze te dane z Lwowskiej w sumie potwierdzaja że tranzyt z Lwowsiej jest rozłożony bardzo równomiernie na wszystkie wyjazdy. Nie przekonuje mnie zatem teza W Walata o budowaniu dodatkowej drogi na północ od cmentarza.
Podtrzymuje tezę, ze o skali tranzytu bedzie mozna rozmawiać tak naprawdę po uruchomieniu autostrady. Ten tranzyt wjeżdzający do miasta od Lwowskiej to także pojazdy które jadąc ze wschodu wczesniej wskocza na autostrade ot choćby w Łańcucie czy Przeworsku nie mówiac już o Korczowej.
w końcu, po prawie 10 latach chyba coś ruszy...
RZESZÓW. Budowa nowej drogi może kosztować 60 mln zł
Miasto ogłosiło przetarg na dokumentację odcinka obwodnicy północnej od ul. Załęskiej do Lubelskiej wraz z nowym mostem na Wisłoku. To realizacja jednej z poprawek budżetowych zgłoszonych przez PiS.
O budowie odcinka obwodnicy północnej do ul. Lubelskiej mówi się od lat, ale robi się niewiele. Nowa droga ma zaczynać się na skrzyżowaniu ul. Załęskiej i Rzecha. Istniejąca ulica Rzecha na odcinku 700 m w kierunku zachodnim zostanie przebudowana na dwujezdniową, a jej przedłużeniem będzie nowy odcinek o długości 1100 m z mostem na Wisłoku i estakadami, łączący ul. Ciepłowniczą z Lubelską ...
Super Nowości
http://supernowosci24.pl/bedzie-projekt
-polnocnej
Walat nie odpowie.
Jest zbyt zajęty odwoływaniem Ferenca. Nie ma biedak czasu. Trzeba zebrać 14 tysięcy podpisów.
A ile się przy tym człek nachodzi !!!
Też mi się nie podobają te zabiegi W. Walata.
szkoda; to przymierze było potrzebne jak gwóźdź w bucie; jak ktoś napisał: cel niczego sobie tylko towarzystwo brukowe.
Dierżko, czy Dzierżak? Mniejsza o to. W tej chwili ważne jest aby Telesfor nie został wybrany senatorem. Na długie lata będzie wtedy kierował Rzeszowem z tylnego siedzenia. Nawet z łóżka szpitalnego. To będzie dopiero tragedia. Znacznie lepiej przeboleć jeszcze te dwa lata i pozbyć sie go na dobre. Ludzie muszą to zrozumieć. Tyle jego plakatów na mieście... Boję się że ludzie dadzą sobie wmówić, że lepiej żeby już został tym senatorem.
Tez uważam, że wysłanie Go na senatora nie jest słuszne. Obserwator dobrze pisze. Dziadek nie popuści steru żeby nawet usechł. Dwa lata to w sumie dużo i jeszcze niejedno się może stać, ale przynajmniej potem będzie amen na zawsze! I niech Go immunitet nie zasłania. Może będzie okazja rozliczyć z tego co zrobił i nie zrobił a obiecał.
Nie dwa lata tylko trzy ! Wybory samorzadowe dopiero w 2014 roku.
Powątpiewam czy będzie rzadził z tylnego siedzenia ale pod warunkiem że w przedterminowych wyborach nie wybierzecie któregoś z jego "pomazańców" np FIjołka.
Powiem tak: w która stronę sie nie obrócisz i tak d.a z tyłu. Niestety.
Podziekujmy tym którzy rok temu robili dzika kampanię przeciwko Ferencowi tak ze wielu zagłosowało na niego w obronie.
Trzeba mysleć a nie kłapać ozorem. Dzieszko, Kotula i Walat niestety robia identyczny błąd.
" Dzieszko, Kotula i Walat niestety robia identyczny błąd. "
Dzieszko i Kotula niech lecą w kolerę! To oszołomskie oszołomy, które szukają taniego poklasku "byle zaistnieć"!
Ale Pan Walat?
Po co mu taki obciach?
Dlaczego zdecydował się na strzelenie babola, który zbućka mu życiorys i markę?
NIE POJMUJĘ!
S.
Wieśku, dlaczego zdecydowałes się przyłączyć do akcji pod publiczkę???
Panie Wiesławie... Co Pan najlepszego uczynił...?
Ruch może nie jest szczególnie przemyślany ale można na to też spojrzeć inaczej. W partii Republikańskiej dopatrzylibyśmy się zapewne także wielu oszołomów ale jeśli mamy do wyboru o wiele bardziej szkodzących oszołomów z Partii Demokratycznej to warto by już kibicować Republikanom
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź