26

Odp: Historyczne Centrum Rzeszowa - plan zmian

A ja chcialbym pochwalic rzeszowska policje za dzialanie obok Galerii Rzeszow i symultaniczne wystawianie mandatow i odcholowanie UWAGA 37 AUT. Dla zmotoryzowanych ktorym przyjdzie na mysl parkowac na sciezkach rowerowych oswiadczam ze takich akcji ma byc wiecej. Fotoradary nie przynosza takiego dochodu jak odcholowania w hurtowych ilosciach. Brawo policja! dzis pisza nawet o tym w wydaniu elekrtonicznym GW Rzeszow - "Wiosenne porządki" na ścieżkach rowerowych smile

27

Odp: Historyczne Centrum Rzeszowa - plan zmian

dorzeczy napisał/a:

Ja jeżdżę samochodem i nie mam zamiaru tego zmieniać. Jak na razie to legalny środek transportu w Polsce. Z chęcią uszanuję ograniczenie ruchu samochodów w historycznym centrum na korzyść pieszych i rowerzystów, ale tym ostatnim doradzam szanowanie praw innych. Rację ma Yuio, że w przypadku drastycznego ograniczenia parkowania na starym mieście, trzeba kierowcom umożliwić alternatywne miejsca.

Legalnym, ale cholernie upierdliwym dla całego otoczenia. Mam nadzieję, że nie muszę tłumaczyć dlaczego. Prawo do jeżdżenia autem nigdzie nie jest zapisane, nie bardzo więc wiem, co mam szanować.

Alternatywą dla ograniczonego parkowania jest transport publiczny, rower i własne nogi. No sory, po to się ogranicza ruch samochodowy, żeby go ograniczyć, a nie żeby go odsuwać.

28

Odp: Historyczne Centrum Rzeszowa - plan zmian

1. dlaczego, wręcz z uporem maniaka - Yuio i dorzeczy, piszecie o jakoby ktoś -w domyśle rowerzyści- chciał "zdelegalizować" samochody w centrum ?

2. - dorzeczy - co masz na myśli, iż się "zapędzam" ?
Naprawdę cieszę, się że doradzasz rowerzystom ;-)
Ale czy Twoim zdaniem a nikt poza nimi nie potrzebuje żadnej "porady" czy zwrócenia uwagi ?

3. No tak, "trzeba zapewnić kierowcom alternatywne parkowanie".
A czy Rzeszów stać na takie inwestycje i czy "miasto" ma jakoby obowiązek zapewnienia parkingów dla samochodów, i to najlepiej by to było za darmo w wybudowanych za grube miliony parkingach wielopoziomowych ...

29

Odp: Historyczne Centrum Rzeszowa - plan zmian

Panowie, robicie błąd charakterystyczny dla zwykłych hejterów, nie usztywniajcie w dyskusji swoich stanowisk. Na starówce musi być ograniczony ruch samochodów. Taki jest wymóg zbudowania klimatu miasta przyjaznego dla LUDZI, a nie dla SAMOCHODÓW. Wbrew temu co pisze Yuio nie jest to zamach na prawa kierowców. Ale Ty Jasiu też musisz wczuć sie w ich sytuację. Nie zmusisz ich do jeżdżenia rowerem. Najlepszym wyjściem jest zbudowanie parkingów na zewnątrz śródmieścia. Na Twoje pytanie - czy Rzeszów stać stać...? odpowiem: Tak, stać, bo tego wymaga współistnienie w mieście pieszych, kierowców i rowerzystów. Czy parkowanie ma być za darmo? - to zupełnie inna sprawa.

30

Odp: Historyczne Centrum Rzeszowa - plan zmian

Normą jest że cmentarz i parki sa zamknięte dla ruchu samochodów. I nikt nie mówi tam o łamaniu prawa zmotoryzowanych. Rzeszowski rynek i te kilka malutkich dróżek komunikacyjnie nie są aż tak istotne żeby nie można było sie umówić Zero ruchu aut. Nawet mieszkańcy w razie calkowitego wylączenia deptaków z ruchu kolowego ile mają piechota od parkingow do domów maksymalnie? 300 metrow? To odleglosc w tesco od koszykow do dzialu z alkoholem.

31

Odp: Historyczne Centrum Rzeszowa - plan zmian

Rozwiązanie na wszystkie podnoszone w dyskusji problemy parkowania jest banalnie proste. W ścisłym centrum za godzinę parkowania 5 zł. W strefie w około centrum 1 zł za godzine.
Da to zapewne kilka mln zł wpływów rocznie. Będzie wystarczająco na budowę parkingów.

32

Odp: Historyczne Centrum Rzeszowa - plan zmian

Zastanawia mnie kto z miasta pozwolił na wycięcie starych drzew koło placu farnego i na zrobienie tam pseudo ogrodu. W efekcie odsłonięty został makabryczny budynek w głębi o stromych dachach, a plac farny został pozbawiony ważnegi elementu który go tworzył. Powstały ogród jest niepotrzebną konkurencją dla głównego placu i rozbił jego naturalny kształt. To śmieszne że dopiero teraz przyjdzie naprawiać tą niekompetencję urzędników.

33

Odp: Historyczne Centrum Rzeszowa - plan zmian

Bardzo miła perspektywa taka rewitalizacja śródmieścia. Tylko jaka jest na to szansa? sad

34

Odp: Historyczne Centrum Rzeszowa - plan zmian

Bardzo ciekawe propozycje ale w ramach rewitalizacji starego miasta warto zająć się też zupełnie zapomnianym i zrujnowanym starym cmentarzem przy Targowej. Ochrona zieleni to za mało. Tam są pomniki kultury, często ich resztki.

35

Odp: Historyczne Centrum Rzeszowa - plan zmian

@Robin@
1. "... Na starówce musi być ograniczony ruch samochodów "
dobrze prawisz, będzie to skutkiem m.in. oddziaływaniem "Strefy Płatnego Parkowania
2.  "... Ty Jasiu też musisz wczuć sie w ich sytuację. Nie zmusisz ich do jeżdżenia rowerem. "
Żadnym słowem (ani nawet sugestią czy aluzją) nikogo do tego zmuszałem ...
3. "... Najlepszym wyjściem jest zbudowanie parkingów na zewnątrz śródmieścia."
A co z parkingami proponowanymi w artykule, do których odnosiłem się w moim pierwszym wpisie ?

Trzeba wiedzieć, iż każdy nowy duży (zwłaszcza darmowy) parking będzie skutkował zwiększeniem ruchu samochodowego - nie ma cudów !!! Jest to udowodnione wieloma przykładami z Europy i całego świata. Po prostu działa tu ogólna zasada równoważenia podaży i popytu. Pojawienie się nowej dostępnej do parkowania "przestrzeni" spowoduje, iż kierowcy, którzy do tej pory rezygnowali z dojazdów swoimi samochodami z powodu braku miejsc zostaną wtedy "skuszeni" nowymi parkingami.
Wszystkie dokumenty (plany, studia itp) naszego miasta związane z transportem zawierają wymóg nie zwiększania liczby miejsc parkingowych w śródmieściu !!!  Podobne zalecenia istnieją i są wdrażane w wielu innych miastach nie tylko Polski.

Mówi o tym też prawo Lewisa-Mogridge’a. Prawo to opisuje zależność pomiędzy budową dróg a natężeniem ruchu drogowego. Zgodnie z tym prawem ruch powiększa się tak, aby maksymalnie wypełnić nową, zwiększoną przepustowość. Potocznie wyrażamy to stwierdzeniem, że czym szersze mamy drogi, tym większe są na nich korki.
W wielu miastach Europy Zachodniej stwierdzono na podstawie tego prawa, że budowa nowych dróg, w szczególności prowadzących do centrum miast, nie jest rozwiązaniem problemów komunikacyjnych.

4. "... współistnienie w mieście pieszych, kierowców i rowerzystów. "
Jeśli popatrzymy na nakłady i inwestycje transportowe Rzeszowa widać jak duże są w tym dysproporcje i jak Ratusz postrzega współistnienie o którym tutaj mówisz i jak realizuje wizję tzw. zrównoważonego transportu

5. "... Czy parkowanie ma być za darmo? - to zupełnie inna sprawa."
ale to bardzo zasadnicza i ważna sprawa, od której wszystko zależy ...

Ostatnio edytowany przez jasiop (2014-04-21 20:01:57)