Odp: Historyczne Centrum Rzeszowa - plan zmian
Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.
$ip = ''; if (isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])){ $ip = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']; } else { $ip=$_SERVER["REMOTE_ADDR"]; } ?>
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.
Na placu Śreniawitów ciekawym rozwiązaniem, było by odtworzenie rawelinu połączonego z portalem zamku mostem.
Zainteresowanych odsyłam do planu Wiedemanna.
Jak ktos w projekcie z deptaka chce zrobic ciag "pieszo-jezdny" zamiast zamknac calkowicie paniage dla jakiegokolwiek ruchu kolowego(wyjatek dla sluzb sprzatajacych od 2 w nocy do 6 rano) to dla takiego fachowca nie bede mial cieplych slow. W samym centrum starego miasta TYLKO ruch pieszy.
Ja mam wątpliwości co do ruchu samochodowego. Skąd radny Kultys wziął 1000 nowych miejsc parkingowych? Gdzie te wszystkie samochody się pomieszczą? Po to przecież rozbudowujemy transport publiczny, wyznaczamy buspasy z istniejącej szerokości, wprowadzamy strefę płatnego parkowania, żeby ograniczyć ruch samochodowy. A najprostszym sposobem ograniczenia ruchu samochodowego jest właśnie ograniczenie parkowania.
No chyba że te 1000 miejsc weźmie się z jednoczesnego zlikwidowania takiej samej liczby miejsc na powierzchni. Tylko wtedy te miejsca nie są "nowe".
Mam też poważne zastrzeżenia do co finansowania parkingów wielopoziomowych przez Miasto. Te 1000 miejsc będzie kosztowało ok. 50 mln złotych. Nietrudno sobie wyobrazić, co można zrobić za tą sumę, co będzie miało znacznie większą efektywność i przysłuży się miastu jako całości: kolejne autobusy, drogi i stojaki rowerowe i wiele innych.
Przy strefie płatnego parkowania budowa parkingów powinna opłacać się inwestorom prywatnym, i takie rozwiązanie powinno być preferowane.
Urzednicy patrzac na Wasza mapke z ulicami na żółto chcecie zrobić S19 z zabytkowych uliczek? Nie po to miasto kupiło tyle autobusów żeby stawiać w centrum parkomaty i robić parkingi.
Pisul, czytaj ze zrozumieniem. W legendzie mapy przy kolorze żółtym jest napisane: projektowane ciągi piesze i pieszo-jezdne.
Z analizy tekstu widać, że autor opracowania jednym symbolem oznaczył ciągi z całkowitym zakazem ruchu samochodów (3 Maja), i ciągi o charakterrze mieszanym (Gałęzowskiego).
W kilku miastach Polski widziałem, że wtedy gdy nie ma możliwości wprowadzić całkowitego zakazu ruchu samochodów, można rozwiązaniami architektonicznyni, np. przez drastyczne zawężenie pasa jezdnego skutecznie dawać pierszeństwo pieszym. Nie zawsze piesi mogą mieć całą ulicę.
Opracowanie bardzo obszerne. W wielu miejscach wg mnie wymaga weryfikacji. Co będzie np., jeśli nie uda się doprowadzić do zabudowy dzisiejszych szczęk? Ale dobrze, że w końcu radni pis tak dogłębnie zajęli się chaosem przestrzennym na starym mieście. Na ludzi prezydenta nie ma co liczyć. Oby tylko był z tej mąki jaki chleb.
Podany w tekście koszt jednego miejsca parkingowa - 50 tys zł - jest chyba dość zaniżony.
Dla przykładu - parkingi wielokondygnacyjne "powierzchniowe": Sanok ok 66 tys. a Kielce aż 83 tys zł !!!
Moim zdaniem to nieracjonalne wydatkowanie, potężnych w końcu pieniędzy, a przecież trzeba przypomnieć, że w końcu w przyszłym roku rusza Strefa Płatnego Parkowania. Rozwiązanie to diametralnie zmieni sytuację odn. parkowania.
Ostatnio edytowany przez jasiop (2014-04-14 17:33:47)
W Rzeszowie trzeba przede wszystkim doprowadzić do kompromisu pomiędzy kierowcami samochodów a rowerzystami i pieszymi. Jedni i drudzy muszą zgodzić się na rozwiązania które pozwolą współistnieć obu formom ruchu.
@ lokhis. Czy były wykonywane jakieś odkrywki tego rawelinu? Z moich pobieżnych obserwacji wynika, że jego północna część jest zabudowana kamienicami między zamkiem a ul. Lisa-Kuli.
Koncepcja zaproponowana przez Kultysa jest ponad miarę Rzeszowa. W tym mieście nikt nie mysli o rozwiązaniach kompleksowych. Ferenc zakochany po uszy w samochodach krzywdy im nie da zrobić. Rowerzyści chcą za to zdelegalizować samochody w centrum. Prywatni własciciele kamienic chca tylko zarobic i nie martwi ich kociowik reklamowy. Urzednikom wszystko jedno aby tylko mieli zatrudniernie. 90% mieszkańców nigdy nie słyszało o czymś takim jak krajobraz kulturalny. Idee teraźniejszej architektury pomieszczą wszystkie możliwe koncepcje, więc twórcy architektury, pożal sie Boże rzeszowscy architekci, operując na starym mieście są jak dzieci z paczką kredek. Z tego prosty wniosek Kultys to naiwny donKichot, posłuch może znalazłby w Poznaniu lub we Wrocławiu ale powtarzam: Nie w tym mieście!
Koncepcja zaproponowana przez Kultysa jest ponad miarę Rzeszowa.
Ferenc zakochany po uszy w samochodach krzywdy im nie da zrobić. Rowerzyści chcą za to zdelegalizować samochody w centrum. Prywatni własciciele kamienic chca tylko zarobic i nie martwi ich kociowik reklamowy. Urzednikom wszystko jedno aby tylko mieli zatrudniernie.
chyba za daleko idąca teza z tymi rowerzystami ...
na jakiej podstawie tak sądzisz ?
Ostatnio edytowany przez jasiop (2014-04-14 20:02:58)
"chyba za daleko idąca teza z tymi rowerzystami ..."
Chyba nie.
"chyba za daleko idąca teza z tymi rowerzystami ..."
Chyba nie.
no to po ptokach - bo tak mocnych Twoich argumentów nie jestem w stanie obalić ...
Sam skoro uważasz, że wprowadzenie strefy płatnego parkowania zmieni diametralnie sytuację na starym mieście - konkretne restrykcje - to co masz do zaproponowania kierowcom mądralo? Na przykład setkom pracowników dojeżdżąjącym samochodami do pracy w centrum.
Jasiu, nie zgodzę się z Tobą. Jeśli prezesowi Słupkowi będzie opłacało się wybudowanie parkingu wielopoziomowego przy Szopena, to dlaczego nie będzie opłacało się to Miastu? Kielcom się w każdym razie opłacało. Pamiętaj o perspektywie płatnej strefy.
@Yuio@
1. Nie skacz z tematu na temat - skończ najpierw "wątek" z rowerzystami
2. Zawsze wydawało mi się słowo "zdelegalizowanie" ma inne znaczenie ...
3. Łoł - restrykcjami nazywasz możliwość parkowania za opłatą ?
Patrz Pan, bo na zachodzie Europy to wszędzie nic, tylko RESTRYKCJE, a jeszcze chwila, to będą chyba tam nawet karne obozy pracy dla "samochodziarzy" ...
4. Każdy kierowca dojeżdżający do centrum - parkujący tam - musi trochę pomyśleć i sam wybrać rozwiązanie, które będzie optymalne w jego przypadku ...
Ostatnio edytowany przez jasiop (2014-04-16 10:02:07)
@Robin@
Dużo zależy od tego, co dla Ciebie znaczy słowo "opłaca się" ...
Ostatnio edytowany przez jasiop (2014-04-14 21:39:05)
No przecież płatna strefa wg twoich słów ma diametralnie zmienić sytuację, czyli liczba parkujących na starym miescie samochodów się zmniejszy. Tak czy nie?
Gdzie mają parkować kierowcy, których nie będzie stać płacić codziennie za parkowanie?
Powiedz wprost, że proponujesz im autobusy albo rowery. Po co takie wykręty "musi trochę pomyśleć i sam wybrać rozwiązanie, które będzie optymalne w jego przypadku"
@Yuio@
Zapomniałeś chyba dodać, że wszystko to przez Żydów, Masonów i Cyklistów ...
Przede wszystkim przez Cyklistów !
Ostatnio edytowany przez jasiop (2014-04-14 21:49:10)
I kto tu mówi o braku argumentów?
I kto tu mówi o braku argumentów?
Kolego, wróć się najpierw do mojego wpisu z godz. 21:02 - odnieś się w końcu do niego i wtedy możemy dalej prowadzić dysputę ...
Ostatnio edytowany przez jasiop (2014-04-14 21:52:09)
@Yuio, to może ja się wypowiem, jako przedstawiciel tych "rowerzystów".
Tak, tym kierowcom proponuję autobusy albo rowery. Ponadto, o zgrozo, własne nogi. Czy widzisz w tym coś zdrożnego?
Z przyjemnością przeczytałem powyższy artykuł. Nie oznacza to poparcia dla wszystkich proponowanych rozwiązań. Cieszę się natomiast, że w końcu zaczyna sie poważnie dyskutować o przestrzeni miejskiej.
Do tego czasu dyskusja publiczna oparta była tylko o krytykę zaniedbań planistycznych. Teraz wypada zająć się konkretami. Proponuję więcej uwagi poswięcić także następującym problemom przed którymi Rzeszów nie ucieknie:
1. Znalezienie metody na współistnienia w śródmieściu architektury zabytkowej i nowoczesnej.
2. Znalezienie formuły rozwoju śródmieścia o tradycji małego miasteczka w perspektywie większych aspiracji miasta jako stolicy województwa.
3. Jasnego określenia perspektyw rozwoju funkcji mieszkalnej w starych budynkach śródmieścia bo to kolejny problem w sprawie wymierania centrum.
4. Podobnie trzeba określić przyszłość dla urzędów w centrum. Planowane przeniesienie ich poza centrum bedzie następnym powodem stagnacji śródmieścia.
@ korni, jasiop.
Nie zapędzajcie się. Ja jeżdżę samochodem i nie mam zamiaru tego zmieniać. Jak na razie to legalny środek transportu w Polsce. Z chęcią uszanuję ograniczenie ruchu samochodów w historycznym centrum na korzyść pieszych i rowerzystów, ale tym ostatnim doradzam szanowanie praw innych. Rację ma Yuio, że w przypadku drastycznego ograniczenia parkowania na starym mieście, trzeba kierowcom umożliwić alternatywne miejsca.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź