Odp: Śmigłowiec z Mielca nie wystarczy
Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.
$ip = ''; if (isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])){ $ip = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']; } else { $ip=$_SERVER["REMOTE_ADDR"]; } ?>
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.
Nie wiem który helikopter jest lepszy ale wiem jedno - wdrożenie do produkcji w Polsce Agusty i Karakala potrwa wiele lat. Pierszy wymaga serii testów i pewnie również poprawek, drugi wymaga dtugotrwałych operacji zakupu fabryki a potem budowy linii produkcyjnej. W obu przypadkach trzeba dodać szkolenia pracowników itp. Wybor jest oczywisty.
Zastanawia mnie dlaczego w obliczu słabych wyników gospodarczych i dużego nizadowolenia społecznego z kryzysu rząd Tuska zdecydował sie na niepopularne wydatki i zamówienie aż 70 helikopterów? Mimo ze jeszcze rok wcześniej mówił, ze przetarg dotyczył będzie tylko 26 helikopterów. Czyżby wzrosło zagrożenie?
Masz rację Tom. Black Hawk produkowany jest na bieżąco, choć i tak boję się, że zmontowanie w Mielcu 70 nowych sztuk potrwa kilka lat.
Tzw. "zobowiązania sojusznicze" zdecydują, że zwyciężą Amerykanie. Nie do końca mamy samodzielnosc w tychsprawach. Ale zgadzam się, że to dobry sprzet. Swoją drogą dziwię się ,że Francuzi i Włosi złożyli dwie osobne oferty. To tylko osłabiło ich szanse. Wspólnie przecież produkują Eurocoptera - ten na przedostatnim zdjeciu. Czemu jego nie zaproponowali? Europejskie armie zamówiły ich kilaset sztuk, przy tak masowej produkcji cena dla Polski też mogła być atrakcyjna.
Nierozumne sa te zachwyty nad Amerykanami. Tyle mielismy od nich dostać ofsetu za samoloty a to było kłamstwo. W Iraku też mielismy zrobić interes. A to oni zarabiaja na wszystkim. Pytanie przede wszystkim po co nam tyle uzbrojenia w okresie najdłuższego w historii Europy pokoju?
Janie, odpowiedź w sprawie NH-90 znalazłem po przeczytaniu o projekcie tego przedsięwzięcia. Francja, Niemcy i Włochy już dawno podzielili się segmentami produkcji tego helikoptera. W Polsce co najwyżej można by tylko szyć fotele. A warunkiem zakupu miała być polonizacja produkcji. I dobrze. Niech wygra Mielec.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź