1

Odp: O Rzeszowie w Brukseli, i co z tego?

Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.

2

Odp: O Rzeszowie w Brukseli, i co z tego?

Kim jest ta piękna brunetka na drugim zdjęciu ?
Jakaś europosłanka ?
A gdzie zdjęcie Najważniejszego Olejarza Podkarpacia ?

3

Odp: O Rzeszowie w Brukseli, i co z tego?

To raczej nie Polka. Patrząc po liście uczestników, to mnie wygląda na Rumunkę. A z tym Olejarzem, to o kogo chodzi?

4

Odp: O Rzeszowie w Brukseli, i co z tego?

Wróciłem po długim dniu pracy (ale owocnej pracy) i jak czytam to znowu widzę szarą rzeczywistość otoczenia. Widocznie w Rzeszowie trzeba pracować dwa razy lepiej niż w innych cześciach Polski żeby traktowali nas na równi sad

5

Odp: O Rzeszowie w Brukseli, i co z tego?

Polecam interesujący komentarz oliasa z forum gw:
"S19 niepotrzebna? Dziś towar z półwyspu skandynawskiego do Turcji idzie drogą morską do portów niemieckich, potem autostradą na południe Niemiec (kilka lat temu przy okazji awantur greenpeace o Dolinę Rozpudy sami Niemcy podawali że ten transport daje im 2 mld EUR rocznie), potem znowu drogą morską do turcji. To może zobacz sobie na mapie jak S19 jest niepotrzebna. To niby przypadek że blokada S19 zaczęła sie od akcji w dolinie Rozpudy niemieckiego greenpeace, opłacanego przez rząd niemiecki?"

6

Odp: O Rzeszowie w Brukseli, i co z tego?

Jeszcze dwa słowa o S19. Ona nawet w naszej podkarpackiej skali jest potrzebna. Byłem w zeszłym tygodniu za interesami w Sanoku. Na niekrtórych odcinkach drogi były zatory porównywalne jak dawniej w Ropczycach. Nie wiem jaki będzie miała skutek opisana konferencja (i zupałnie nie obchodzi mnie że motywacje były pewnie także piarowskie), ale cieszę sie że Poręba nagłaśnia ta sprawę. Jak rząd jest bierny to niech działa PiS.

7

Odp: O Rzeszowie w Brukseli, i co z tego?

O tym jak ważna dla Rzeszowa jest S-19 wiadczy reakcja mediów. O konferencji napisał tylko Twinn (bez urazy) i Gazeta wyborcza. Przeciez to powinien byc temat głowny dla wszystkich. Nie tylko lokalne społeczeństwo ale i elity są za bierne zeby podkarpacie coś uzyskało.

8

Odp: O Rzeszowie w Brukseli, i co z tego?

DEKLARACJA BRUKSELSKA DOTYCZĄCA SZLAKU

TRANSPORTOWEGO VIA CARPATIA


My, niżej podpisani, uważamy Via Carpatia za Szlak Transportowy o szczególnym znaczeniu dla Unii Europejskiej. Szlak odgrywa istotną rolę w pobudzaniu wzrostu we wschodnich regionach Unii Europejskiej, które często cierpią z powodu trudności społeczno-gospodarczych. Via Carpatia, jej utrzymanie, modernizacja i rozwój są niezbędne dla wzmocnienia gospodarczych i społecznych relacji z sąsiadującymi ze sobą krajami UE, zwłaszcza w kontekście przyszłego rozszerzenia UE w kierunku wschodnim.


W związku z tym, wzywamy Instytucje Europejskie, w szczególności Parlament Europejski, Komisję Europejską i Radę Europejską do uwzględnienia wagi Via Carpatia w przyszłej polityce transportowej UE i włączenie całego szlaku transportowego do sieci bazowej TEN-T. Cdn.. poniżej

9

Odp: O Rzeszowie w Brukseli, i co z tego?

Z naszej strony, zobowiązujemy się dążyć do osiągnięcia następujących celów związanych z przyszłym rozwojem i modernizacją Szlaku Transportowego Via Carpatia:

1. Zapewnienie właściwego utrzymania, modernizacji i rozwoju Szlaku Transportowego Via Carpatia,

2. Przeprowadzenie skoordynowanej strategii mającej na celu przekształcenie Szlaku Transportowego Via Carpatia w projekt wspólnego zainteresowania dla UE jako całości,

3. Zagwarantowanie właściwego finansowania w celu utrzymania, modernizacji i rozwoju Szlaku Transportowego Via Carpatia,

4. Koordynowanie narodowych strategii, aby utrzymać, zmodernizować i rozwinąć Szlak Transportowy Via Carpatia.


Podpisano w Brukseli, 2 października 2012 r.

10

Odp: O Rzeszowie w Brukseli, i co z tego?

Wg Google Earth z Helsinek do Aten najlepiej jest przebyć trasę: poprzez Bałtyk do Gdańska, a następnie Łódź- Katowice- Brno- Bratysława- Budapeszt- Belgrad- Nisz-Skopie- Ateny. Trasa o długości 3404 km i czasie przejazdu 44 godziny. Nie podałem punktów pośrednich specjalnie. Piękna turystyczna wyprawa przez połowę Europy, nieprawdaż. Tylko co z tego mają mieszkańcy planowanej Via Carpatia- nic,  po prostu nic. Z Via Carpatia skorzystałoby co najmniej 31 milionów mieszkańców: z Finlandii 4 regiony - 2275 tysięcy,cała; Estonia 1317,Łotwa-2217, Litwa- 2988. Polska 3 regiony 5422, Słowacja 2 regiony- 1580, Węgry 2 regiony- 1133, Rumunia 7 regionów- 4716, Bułgaria 5 regionów- 2114, Grecja 3 regiony- 7357. Łącznie 31 139 000.Tak to wstępnie policzyłem

11

Odp: O Rzeszowie w Brukseli, i co z tego?

Jeśli podzielić tylko 31 mln na 3000 km, to otrzymamy średnio ponad 10 000 mieszkańców na jeden kilometr, a myślę, że ten transportowy korytarz będzie jeszcze krótszy. Panowie posłowie wszelkich parlamentów winni zlecić wstępną analizę wykonalności ekspertom i opublikować ją w jak największym nakładzie w wielu wersjach językowych, wg zasady - Myśleć globalnie, działać lokalnie. Tego wyraźnie brak i dlatego do mieszkańców tych wszystkich krajów to nie dociera. Bez względu na czas realizacji tego korytarza, musi to być zrobione. Oby to nie był słomiany zapał. Pewna niezależność geopolityczna temu obszarowi w Europie się już od wieków należy, co widać po powstałych przed niespełna dwudziestu laty nowych państw Narodowych: Słowacja, Ukraina, Białoruś, Litwa, Łotwa i Estonia. Czas na partnerską współpracę.