Odp: Pomiar siły nośnej, czyli: dlaczego samolot startuje?
Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.
$ip = ''; if (isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])){ $ip = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']; } else { $ip=$_SERVER["REMOTE_ADDR"]; } ?>
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.
Witam,
mam pytanie dotyczące cyt. "Cząsteczki powietrza muszą nieco przyspieszyć, obiegając przeszkodę – czyli płat".
Skąd cząsteczka "wie" że ma przyspieszyć. Opisując to inaczej, weźmy w naszym modelu dwie identyczne cząsteczki które spotykają się na przedzie (dziobie) skrzydła, następuje moment w którym się rozdzielają i jedna wędrują nad skrzydłem, druga pod. Oczywiście drogi jakie muszą przebyć aby spotkać się znowu za skrzydłem są różne - stąd tłumaczenie że ta na górze "przyspiesza". No i właśnie czy aby na pewno jest to prawda? Skąd ta na górze WIE, że ma przyspieszyć ?
Pozdrawiam,
Tomasz Madej
Kolego, cząsteczka poruszająca się górą skrzydła nie tyle wie, że ma przyspieszyć, co musi przyspieszyć. Musi, bo inaczej nie spotka się w odpowiednim czasie za skrzydłem z cząsteczkami które wędrują pod płatem. A o tym "musie" decyduje najogólniej ciśnienie. Gdyby te górne cząsteczki nie spotkały się w tym samym czasie z dolnymi cząsteczkami, to w tym miejscu za skrzydłem powstałaby próżnia. Więc ta próżnia je wsysa. Obrazowo w olbrzymim uproszczeniu.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź