- Wrzask w Przestrzeni. Prelekcja/panel dyskusyjny z udziałem autora książki pod tym tytułem – P. Sarzyńskiego.
- Rzeszów HIDDEN TOWN. (analogicznie na wzór: http://www.gregorgraf.net/warschau.html)
- Nowoczesna komunikacja miejska – napęd alternatywny. Kondensatory nowej generacji. Prof. Elżbieta Frąckowiak z Zakładu Elektrochemii Stosowanej Politechniki Poznańskiej.
- Iluzjonistyczne graffiti. (wiadomo co)
- Rzeźby hologramowe. (wiadomo dla niektórych :-)
- Przestrzeń miasta w wymiarze LEGO (projekt do omówienia szczegółowego, ciekawe co komu przychodzi do głowy w tej chwili?
- Wizualizacja południka (22 stopni 01 minut E, 50 stopni 03 minuty N)
Rzeszów leży na przecięciu 22 południka i 50 równoleżnika (dokładniej to jest: 22 stopni 01 minut E, 50 stopni 03 minuty N, ponieważ lokalizację miast podaje się jako współrzędne położenia rynku). Przecięcie wypada gdzieś na Drabiniance. Odszukanie tego miejsca i zaznaczenie elementem małej architektury ze stosownym opisem. Powstałaby oryginalna, lokalna atrakcja. Wizualizacja samego południka: przebiegającego przez miasto w kierunku północnym, przecinającego m.in. apsydę klasztoru O.O. Bernardynów. Stosowna informacja powinna stanąć na jego drodze np. na trawniku rozdzielającym pasy jezdni Piłsudskiego. Na wizualizację całego południka pomysł jest taki: na trasie jego przebiegu montuje się w ziemię stalowe „medaliony” (coś w rodzaju pokryw od studzienek, tylko mniejszej średnicy), ze stosownym opisem: taki a taki południk, miasto Rzeszów, numer repera itp. Może być też logo sponsora – jeśli uda się takich znaleźć. Medaliony umieszcza się w stałej odległości, np. co 50 albo 100 metrów. Jako opcja może być jeszcze np. punkt świetlny w każdym (podobnie jak oświetlacze przy kościele Farnym tylko mniejsze) dodatkowy efekt wizualny, albo np. układ, który każdemu przechodzącemu w miarę bliskiej odległości – wysyła sms’a z tekstem typu: „przechodzisz obok linii 22 południka. Miasto Rzeszów”.
- Miasto, które bawiąc – uczy 01. Plenerowe instalacje edukacyjne: ciąg grawitacyjno – kinetyczny pt. Incredible Machine.
- Miasto, które bawiąc – uczy 02. Most z Zapałek. Interaktywna budowa konstrukcji drewnianej, stabilnej wyłącznie dzięki działaniom praw fizyki (grawitacja i tarcie). Miejsce akcji: np. ulica 3go Maja.
- Kwestia Skali. Wizualizacja (wirtualna albo realna) na terenie miasta obiektu – ikony. Np. fantom piramidy Cheopsa, wieża Eiffla itp.) Może być w wersji tzw. kurtyn laserowych.
- Gry Uliczne: Hanoi, Tangram, Pachisi. Alternatywa dla wykańczania powierzchni poziomych (place, chodniki itp. – plansze do gier) oraz pionowych (elementy wolnostojące np. słupki do Hanoi, domy i tron Pachisi). Alternatywa sentymentalna: gry podwórkowe, np. klasy.
- Przestrzeń w MASCE. Specjalnie opracowany spektakl dla młodzieży, opowiadający w przystępnej formie o przestrzeni (np. historia przenikania się światów dwu i trzywymiarowych, możliwości żyjących w nich bohaterów. Z sugestią relacji między światem trzy i… czterowymiarowym – czyli: podróże w czasie. Trudne, ale ambitne :-)
Ot, i to by było na tyle. Na razie.
Nadszyszkownik Shepard