1

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.

2

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

Tak zaproponowane na mapie "dokończenie" trasy średniocowej oznaczało by równiez konieczność poprowadzenia drogi przez tereny jednostki wojskowej przy langiewicza (od skrzyzowania Mochnackiego z Hoffmanowej). Pewnie że teraz gdy Zelmer wyprowadziłił sie ze śródmiescia to samo należałoby zrobić z wojakami przy Langiewicza. ALE CZY TO JEST REALNE !
Gdyby sie udało to "ziemia odzyskana" czyli tereny Zelemru i wojska tworzyłyb by obszar "nowego Centrum" o olbrzymim potencjale rozwojowym dla miasta.
Bez odzyskania ternów jednostki wojskowej, sam teren pozelmerowki jest nieca "na zapleczu". Ale dobre i to...
Dodał bym, że należało by również przebudować ulice Uni Lubelskiej tak aby udrożnić i połączyc ewentualna nowa trasę w kierunku Wyspaińskiego i Chmaja z placem Śreniawitów i trasą zamkowa.

3

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

Jeśli wykonanie drogi i innej zabudowy na terenie Zelmer ma być uzależnione od wyprowadzki wojska to nic nie wyjdzie. Szkic z niebieska drogą szczęśliwie omija jednak jednostkę przy Langiewicza. To jedyne logiczne rozwiązanie.

4

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

A po co wam nowe drogi? Nie wystarczą wam kwiatki i odnowione chodniki? Nasze miasto tak pięknieje w oczach i zdobywa coraz to nowe nagrody. Aż chce się pójść wszędzie pieszo smile

5

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

@Sanger mylisz się.
Niebieska linia NIE OMIJA jednostki wojskowej. Narysowana jest bezpośrednio jako przedłużenie ul. Mochnackiego. tworząc z obecnego skrzyżowania Mochnackiego z Hoffmanowej pełna 'krzyżówkę". Jak sie tam wybierzesz to zobaczysz że w tym miejscu stoi o ile sie nie myle transformator, po lewej jest budynek liceum ekonomicznego a na prawo pomiedzy liceum ekonomicznym a budynkiem Zelemru  rozciąga się teren jednostki wojskowej !
Zatem tak poprowadzona droga MUSI przejsć przez teren wojska aby dotrzeć do terenów "pozelmerowskich". NIE MA INNEJ MOZLIWOŚCI !
Nie wystarczy rysować palcem po mapie trzeba jeszcze zrobic wizje lokalna na miejscu.

6

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

Kwestia poprowadzenia drogi przy terenach Zelmer jest bardziej skomplikowana. Fragment terenów wojskowych przy Langiewicza można ominąć, wykorzystując tylko tereny Zelmeru. Natomiast po drugiej stronie ul. Hoffmanowej stoi budynek sztabu z dość obszernym terenem zielonym. I właśnie przez ten park można poprowadzić drogę, by później łagodnym zakrętem wpiąć się w ul. Mochnackiego. Tak czy inaczej porozumienie z wojskiem w sprawie drogi jest konieczne, choć nie oznacza konieczności likwidacji całej jednostki, a tylko uszczuplenie jej niezabudowanego terenu.

7

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

Nie snujcie futurystycznych wizji bo na takie inwestycje długo nie będzie Rzeszowa stać. Zadłużenie miasta powoli zbliża sie do granicy ustawowej i nadchodżą chude lata kiedy trzeba będzie spacać kredyty zaciągniete m.in. na to upiększanie miasta.

8

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

To bardzo potrzebne kierunki inwestycji. Niezależnie czy będzie można przeprowadzić je za 2 lata czy za 8, zdecydowanie trzeba dziś je przygotowywać. Każde miasto musi mieć przygotowane plany inwestycyjne na wiele lat naprzód. Ostatnie lata"skonsumowały" inwestycyjnie jedynie to wszystko co przygotowano do tej pory. Nie myślało sie do tej pory zupełnie o przyszłości. Może wreszcie ratusz się obudzi!

9

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

Ja bym chciał się dowiedzieć skąd pan radny wziął te dane o 5-10% zmiany w modal split z rzekomo zachodnioeuropejskich miast. Ja mogę rzucić zupełnie innymi danymi.

10

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

Wg badań firmy IMS, obecny rozkład podróży wykonywanych w Rzeszowie wygląda następująco: ok. 52% samochodami osobowymi; ok. 48% środkami komunikacji zbiorowej; rowery mają śladowy udział. Jeśli system transportu zostanie zmodernizowany (za owe słynne 300 mln zł), to wg tej firmy udział transportu publicznego w podróżach jest w stanie wzrosnąć o 4-5%. Stwierdzili oni też, że przy najbardziej sprzyjających okolicznościach i porównując nas z innymi miastami o zbliżonych uwarunkowaniach, ideałem byłoby ograniczyć podróże samochodami do 40%, ale to bardzo trudne. Do tego sam założyłem, że w przypadku dobrze rozwijającej się infrastruktury rowerowej mogłoby przypaść jej kolejne 5% udziału w rynku podróży. Stąd moje zaokrąglenie mówiące o zmianie w granicach 5-10%.

11

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

Wy w Twinn kombinujecie jakie inwestycje strategiczne miasto powinno realizować, a dziś pani Małgorzata Bujara z GW(skądinad bardzo inteligentna kobieta), rozpoczęła batalię o jakże ważna inwestycję - FONTANNĘ. Wytoczyła najcięższe działa przeciw radnym i bieży na odsiecz prezydentowi. Zanosi się na prawdziwą krucjatę. Coraz śmieszniej to wygląda.

12

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

No przecież taką mamy hierarchię autorytetów. O przestrzennym rozwoju miasta, które wioski przyłączyć decyduje biskup, a o kierunkach inwestycyjnych pani Małgosia smile

13

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

"... Zanosi się na prawdziwą krucjatę. Coraz śmieszniej to wygląda..."

Zmiany,
Zmiany,
Zmiany...

smile

S.

14

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

Ciekawe kto będzie w takim razie decydował o sposobach promocji miasta. Obawiam sie że radny Chlebek. Jego wiersz był tylko na wabia, jak opinia publiczna przyjmie taką koncepcję. I udało sie, Wyborcza przedrukowała. Na Twinn jest literatura ale inni też nie próżnują smile

15

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

Jest taka propozycja, żeby na Dzień Odkrywców zaprosić prof. Miodka.
Główną atrakcją wykładu byłby występ pod tytułem CHLEBEK z MIODKIEM: nieporadny recytowałby swoją tfu-rczość, a profesor z właściwą sobie swadą - komentował...

HIT!

lol

16

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

Faktycznie ten artykuł pokazuje jak wiele zastało jeszcze do zrobienia w centrum miasta. Miasto zaś pcha się z następnymi przyłączeniami sąsiednich wiosek, gdzie tu sens, gdzie logika. W 2000 roku Biuro Rozwoju dokonało inwentaryzacji terenów kolejowych w mieście, jest tego ok. 40 hektarów ( szczegółnie tereny przy Bardowskiego i ul Dojazd Staroniwa). Jeszcze dziś można by te tereny komunikacyjnie dla miasta wykorzystać, po części jak to wskazuje mapka artykułu. Sprawa środków finansowych, to tu już totalna klapa (bez względu jak jeszcze daleko do osiągnięcia progów zadłużenia, tym można manipulować, co się aktualnie dzieje np poprzez odkładanie na odległe lata wykupu obligacji.To będzie potężna bariera w rozwoju miasta. cdn

17

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

cd.ROK 2012 TO KONIECZNOŚĆ WYKUPU OBLIGACJI I SPŁAT POŻYCZEK na kwotę 31 632 018 złotych i SPŁAT CIĄŻĄCYCH ODSETEK NA KWOTĘ 10 833 014,48 złotych. Łącznię to 42 465 032,48 złotych. Kwota ta nie obejmuje obsługi finansowej obligacji podjętych przez miasto w IV kwartale 2011 roku, tu trzeba by zapewne do odsetek dodać (ok 4,5  mln licząc od 100mln obligacji z 2011r), Łącznie ponad 15 mln, co daje blisko 50% odsetek w stosunku do wykupu obligacji przypadające na ten rok. MIASTO WYMAGA PUBLICZNEJ DYSKUSJI  NA TEMAT SWOICH FINANSÓW W PERSPEKTYWIE ROKU 2040. TAKA JEST RZECZYWISTOŚĆ. Z planami, co robić to Gmina sobie poradzi, zaś z finansami przez złą politykę czasów obecnych w przyszłości będzie trudno.

18

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

Jaj zwykle , diabeł miesza , ma być ...tereny przy Batorego.

19

Odp: Miasto w rozkroku - obwodnica nic nie pomoże

Ja cały czas będę bronił komunikacji rowerowej, która jest mocno niedoceniona przez większość  ludzi, a także firmę IMS. Nie ma konkretnych badań z Rzeszowa, które w rzetelny sposób pokazują udział procentowy rowerów w komunikacji. W skali dużych miast Polski można mówić o ok. 2% i myślę, że Rzeszów ma podobny wynik. We Wrocławiu w 2011 zrobiono dokładne badania, które dały wynik 3,56% (od 2007 pracuje tam oficer rowerowy).

Osiągnięcie współczynnika ok. 5% udziału rowerów w komunikacji jest jak najbardziej możliwe w perspektywie 2-3 lat przy odpowiednich nakładach finansowych. W tym momencie rower jest najszybszy i najtańszy w podróżach "door to door" w centrum, a nie zapominajcie o buspasach które się tam pojawią niedługo.

Pytaniem jest tylko kto się przesiądzie na rower? Kierowcy samochodów czy pasażerowie autobusów.
Doświadczenia europejskie mówią nam, że przy wyborze rowery jako środka transportu decyduje czynnik czasu dotarcia do celu w pierwszej kolejności. W przypadku Polski i Rzeszowa czynnik kosztów jaki trzeba ponieść na podróż (przy obecnych cenach paliwa) też jest istotny. Dodatkowo rower jest modny i "zdrowy" co też jest istotne ale dwa pierwsze czynniki uważam za najważniejsze.

Ostatnio edytowany przez Jarek (2012-01-14 09:18:24)