Odp: Wreszcie realne plany kolejki?
Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.
$ip = ''; if (isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])){ $ip = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']; } else { $ip=$_SERVER["REMOTE_ADDR"]; } ?>
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.
Bardzo łatwo - pstryk! i światło... I 200 km w 15 minut... Szkoda, że autor nie zadał sobie trudu i nie doczytał czegoś n/t problemów technicznych związanych z transportem rurowym, np. z efektem Kantrowitza. Twórcy systemu od 2013 roku starają się rozwiązać problem... Ten i kilka innych. Na razie wszystko jest w sferze planowania - a jeśli ten wypali, uda się wepchnąć pierwsze składy do rury za jakieś... 10 lat. Od lipca 2015 roku OL Vacuum łamie sobie głowę jak w rurach o długości ponad 1 km obniżyć ciśnienie. Bo wcale nie jest to łatwe. Dostarczanie ogromnych ilości energii dla elektromagnetycznych układów napędowych oraz pomp - to także potężne wyzwanie technologiczne... Na dzień dzisiejszy koszty linii w USA (między L.A. a San Francisco) to wydatek na poziomie (minimum) 10 mld USD. Za 200 mega euro można sobie ewentualnie makietkę zbudować... Zainteresowanych zachęcam do lektury w prasie FACHOWEJ, ot choćby z ostatniego numeru Wiedzy i Życia. Choć tak sobie myślę, że autor zerknął pewnie na ten tekst, bo obrazek z winiety - jest ten sam... ;-)
To ile trwałaby podróż takim cudem od dworca pkp do Heliosa?
Coś mi tu nie pasuje. Z danych wynika, że kolejka ma osiągnąć prędkość prawie 1000 kilosów na godzinę. Samoloty odrzutowe tak latają a nie pojazdy naziemne.
O rany! Z ostatniego zdjęcia widzę wyraźną inspirację twórczością Papcia Chmiela. Ten podłużny pojazd do złudzenia przypomina mi wkrętacz z XV księgi TR&A
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź