Odp: Obawy Andrzeja Deca o to, jak będą wyglądały sklepy
Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.
$ip = ''; if (isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])){ $ip = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']; } else { $ip=$_SERVER["REMOTE_ADDR"]; } ?>
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.
W obronie czyich interesów występuje pan panie Dec? Miasta jak usiłuje pan sugerować? czy interesów innych handlowców, a właściwie jednego dominującego w Rzeszowie handlowca o utracie którego miejsc pracy pan pisze?...
Antyweb było o tym w koszernej gazecie. Po co drugi sklep meblowy? Żeby była konkurecja i niskie ceny? A tak sie zdeczka zablokuje konkurenta i będzie se stało.
Budynki w Naszym Gaju czym bliżej tesco tym wyższe. Przy samej ulicy powinno być coś wysokiego. Najmniej 20 pięter.
Tam powinna powstać ikea
Co was pogięło z tą Ikeą? To przemysłowy sklep o mega powierzchni i klientach jadących 200 km. Po co ich wpuszczać do centrum miasta. Tak wielki kolos niech stanie w Świlczy. W Naszym Gaju niech będzie sobie ten budynek z pierwszego obrazka, a Dec niech sam sobie postawi biurowiec i poszuka najemców. Życzę mu powodzenia.
Panie Andrzeju,
Zasadnicze pytanie: czemu chce Pan leczyć otyłość popuszczaniem pasa ?
To pytanie odnośnie tzw "wskaźnika miejsc parkingowych".
Czegoś tu nie rozumiem. Na zdjęciu sklepu Agata Meble liczę podziały okien od dołu do góry i wychodzi mi cały czas że sklep ten jest wysoki na 12 m albo i więcej. Po co było pisać ten artykuł jak i tak powstanie to co chciał Dec?????
W średniowieczu przez miasta gdzie prowadziły szlaki kupieckie handlowe znaczyły tylko jedno. Rozkwit tych miast. A teraz niby kapitalizm, wolny rynek a co chwile jakiś nawiedzony wyskakije z zakazem handlu w niedziele, ograniczaniem koncesji na alkohol czy zamykaniem sklepów czy ukruceniem połączeń Polskiego Busa przez konkurencje. Dlaczego w mieście gdzie trwa bum budowlany i oddaje się setki mieszkań blokować sklep meblowy. Przecież to będzie pewny sukces handlowy i wpływy z podatków sprzedawców, wytwórców mebli i wyposażenia wnętrz. A już wiem pan Dec z PO
Lodzia, piękna, coś Ci się myśl urwała
Lepiej się zastanów co chciałaś napisać...
Conior. Zdjęcie obiektu Agata Meble zamieściła redakcja. Nie widziałem go wcześniej. To byłoby jakieś pocieszenie, gdyby coś takiego powstało, chociaż nadal uważam, że nie powinno w tym miejscu, bo to tylko z przodu wygląda fajnie, a z mieszkań, które tam z tyłu powstają, znacznie gorzej. Jednak ciągle nie rozumiem, co stało na przeszkodzie, żeby wymóg co najmniej 12 m wysokości zapisać w planie. Żeby stanął budynek dwukondygnacyjny (jak na obrazku), to trzeba było w planie ustalić większą minimalną wysokość tego obiektu, a nie 8 m. Dzisiaj wszystko w rękach inwestora. Jak zechce to postawi blaszak, a jak będzie miał kaprys, to może i coś ładniejszego.
Ostatnio edytowany przez Andrzej.Dec (2015-08-25 20:21:52)
Jasiop. Jeśli przyjąć, że trzeba ograniczyć ilość samochodów, jakimi dysponują rzeszowianie, to zmniejszanie ilości parkingów przy blokach rzeczywiście może być jednym ze sposobów. Ale czy nie jestem pewien, czy o to chodzi, czy to już ten etap?
Antyweb. Nie odniosłem wrażenia, że w branży meblowej czy budowlanej jest w Rzeszowie jakiś dominujący handlowiec. Może ktoś mi go wskaże. Ale generalnie nie jestem przecież przeciwko budowie takich sklepów w ogóle, tylko przeciwko budowie w tym miejscu. A argument typu: „w obronie czyich interesów Pan występuje”, mogę bez trudu odwrócić i będzie równie bezsensownie. Ale dla porządku powiem: wydaje mi się, że nie tak powinna wyglądać przestrzeń miasta w tym miejscu. I tyle.
Jasiop. Jeśli przyjąć, że trzeba ograniczyć ilość samochodów, jakimi dysponują rzeszowianie, to zmniejszanie ilości parkingów przy blokach rzeczywiście może być jednym ze sposobów. Ale czy nie jestem pewien, czy o to chodzi, czy to już ten etap?
A może pomyśleć o lepszej komunikacji miejskiej ? Za trudna sprawa ? O tym Pan nie wspomniał ...
A może pomyśleć o takim planowaniu miasta by maksymalnie ograniczać niepotrzebne "podróże" samochodem, cyt: " muszę autem jedno dziecko do żłobka na inne osiedle, a drugie do szkoły na drugi koniec miasta"
PS
te wszystkie samochody z osiedla "muszą" znaleźć dla siebie miejsce w mieście na ulicach czy przy parkowaniu ...
mamy za dużo wolnej przestrzeni miejskiej ? śmiem w to wątpić ...
PS 2
nigdzie nie pisałem by zmniejszać parkingi ...
Ostatnio edytowany przez jasiop (2015-08-25 21:07:17)
Czas na poważnie JasioP pomyśleć o kolejce nad ziemią. Monorail
A może pomyśleć o lepszej komunikacji miejskiej ? Za trudna sprawa ? O tym Pan nie wspomniał ...
A może pomyśleć o takim planowaniu miasta by maksymalnie ograniczać niepotrzebne "podróże" samochodem
No to właśnie o lepszą komunikację miejską zabiegamy realizując projekt "poprawy komunikacji publicznej Rzeszowa i okolic" (ok. 400 mln zł), a o lepsze planowanie Miasta apeluję, kiedy pytam o infrastrukturę społeczną na Drabiniance i tworzenie tam "lepszych" miejsc pracy, żeby nie trzeba było dojeżdżać.
No to właśnie o lepszą komunikację miejską zabiegamy realizując projekt "poprawy komunikacji publicznej Rzeszowa i okolic" (ok. 400 mln zł), a o lepsze planowanie Miasta apeluję, kiedy pytam o infrastrukturę społeczną na Drabiniance i tworzenie tam "lepszych" miejsc pracy, żeby nie trzeba było dojeżdżać.
==============
Słabo to zabieganie jednak wychodzi ...
Jeszcze 2 lata temu (przed zakupem 80 nowych autobusów) "średnia wieku" rzeszowskiego taboru była poniżej średniej krajowej, obecnie jesteśmy w połowie stawki.
Tablice czy bilety elektroniczne działają z powodzeniem od kilku lat i to w mniejszych od Rzeszowa miastach regionu.
Rzeszów jako jedno z ostatnich dużych miast wprowadziło ITS.
Ratusz dość "wspaniałomyślnie" odstąpił od wymierzenia kar umownych za prawie roczne opóźnienie tego programu.
Rzutem na taśmę (i to przepłacając) rozstrzygnięto przetargi na strefę parkowania oraz system ważenia pojazdów.
PS
Czy zostały wyegzekwowane kary od hiszpańskiej Apii ?
================
Apele, pytania ?
To tak wygląda w Rzeszowie proces racjonalnego i prawidłowego planowania i rozwoju miasta ?
PS 2
Czy proces wymiany przystanków na te innowacyjne już się zakończył na liczbie PIĘĆ ?
Ostatnio edytowany przez jasiop (2015-08-27 18:52:15)
Pan Dec nie odpowie bo pali sie ze wstydu?
Projekt dotyczący transportu publicznego był skomplikowany i dla nas pionierski, tak że za sukces trzeba będzie uznać jego pomyślne rozliczenie. Jest przy tym jasne, że mogłoby być lepiej i szybciej, bo nie wszystko poszło tak jakbyśmy może i chcieli, ale nie jest źle. Rada tylko stanowi, a nie wykonuje, więc pytania powinny być kierowane gdzie indziej, ale dla porządku dodam, że:
Obniżenie wieku autobusów, to powód do satysfakcji, a nie biadolenia
Planujemy zakup kolejnych 100
Sprawa z APIĄ jest w sądzie i zapewne skończy się sukcesem. Tym bardziej, że nie zapłaciliśmy im kwoty większej niż nasze roszczenia
Nie było odstąpienia od kar dla ACIS-y tylko aneksowanie umów z powodu nastąpienia okoliczności, które to wymuszają
Modernizację przystanków będziemy realizować w nowych projektach.
Zgoda co do zbyt późnego ogłoszenia i rozstrzygnięcia przetargu na strefę
Jednak malkontentów nie przekonam, więc na tym kończę tę dyskusję, nie związaną zresztą z treścią artykułu.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź