1

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.

2

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

Mieszkałem po kilka lat we Wrocławiu, Krakowie i Warszawie. Tramwaj w Rzeszowie?  Z tego co zaobserwowalem oby nie. Koszmar to połączenie ruchu aut z tym środkiem transportu. Na pozadku dziennym problemy z wypadkami, obcietymi konczynami,  przy awariach pradu tramwaje korkuja ulice. I to sie zdarza caly czas. To mit że to takie dobrodziejstwo. I to jest bardzo glosne a hałas nie ustaje w nocy. Nawet nie chce myslec gdyby ktoś ożenił Rzeszów z jego ulicami z tramwajem. No i bledne zalożenie że tramwaj, buspac/ autobus to odrazu ludzie zmienia swoje wygodne auta. To mżonka. I to wszystko powieksza i generuje korki.  Jedynyn logicznym wyjsciem to budowa albo metra albo kolejki nadziemnej. Co do finansowania czy Bombardier nie chce budowac i czerpac korzysci przez 30 lat?  Czyli finansowanie odpada prawie do polowy wieku. Wszystko tylko nie tramwaj. Wiem jak jezdza ludzie z poza Rzeszowa jak i Rzeszowianie. Tramwaj = wypadki.

3

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

@ S. e. @
1. Kiedy mieszkałeś w wymienionych przez Ciebie miastach ?
Jak dla mnie powielasz tylko mity i obiegowe opinie związane z tramwajem jako środkiem transportu, skupiając się tylko na zagrożeniach (i to w dużej mierze wyimaginowanych) oraz na wadach, które w obecnych konstrukcjach i przy obecnej technologii zostały w znacznym stopniu wyeliminowane.

2. "... bledne zalożenie że tramwaj, buspac/ autobus to odrazu ludzie zmienia swoje wygodne auta. To mżonka."
Tak, to co piszesz to mrzonka, bo nikt wcale nie zakłada, że to stanie się od razu ...

3. "...  Jedynyn logicznym wyjsciem to budowa albo metra albo kolejki nadziemnej."
Jeśli dla Ciebie to jedyne L O G I C Z N E ;-) oraz racjonalne dla Rzeszowa rozwiązania w kwestii komunikacji i transportu, to cóż -  mogę życzyć tylko dużo zdrowia i spełnienia marzeń ...

PS
tyle błędów ...

Ostatnio edytowany przez jasiop (2014-08-11 10:33:50)

4

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

Stare torowiska rzeczywiście powodowały okropny huk przejeżdżających tramwajów. W nowych konstrukcjach jest to już wyeliminowane. Tory układane są na specjalnych wygłuszaczach drgań a nowe tramwaje są praktycznie bezgłośne. Szum przejazdu po szynach pozostaje, ale w końcy to jeden z najlżejszych odgłosów miasta smile

5

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

Tyle że jeśli ktoś tak nisko sonie zawiesza poprzeczke jak tutaj dziennikarz to na 99% nie będzie ani tramwaju ani kolejki a będzie jak z pendolino. Za granicą maksymalne prędkości a u nas powód do kpin w telewizji. Co do tramwaju, faktycznie dużo wypadków. Nawet prezydent Wrocławia rozwalił terenówke dokumętnie.

6

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

miejski - ile kosztowało szlifowanie nierownosci torowiska w Krakowie? I ile jeszcze planuja wydac na ten zabieg? I Ty chcesz w to władowac Rzeszów?

7

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

Jeżeli Rzeszów ma brać przykład z nowoczesnych miast to niech patrzy na zachodnie miasta odpowiadające jego wielkości i potencjałowi. Wzorowanie się na Paryżu, Londynie i Nowym Jorku jest albo szczytem głupoty albo szczytem zakompleksienia. W mniejszych miastach na zachodzie transport opiera się na autobusach. Nie na żadnych tramwajach, metrach czy pendolino. Niedługo ktoś zaproponuje podróżowanie po Rzeszowie rakietą bo to nowocześnie.

8

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

A ja i tak wolę własne nogi. Mieszkam na Nowym Mieście, galerię mam obok, urząd skarbowy i uniwerek też, a do załatwienia innych spraw np. urzędowych tylko dwa kroki przez most. A wieczorem spokojny spacerek po piwku na rynku. Po co kolejka, po co tramwaj? smile

9

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

@ toudi @
1. Tramwaj w Krakowie
Nie wiesz, że infrastrukturę transportową trzeba od czasu remontować ? Dotyczy to w równym stopniu dróg jak i torowisk.  W Krakowie na iluś tam liniach przez długie lata praktycznie nic nie robili, więc nie dziwne, że teraz mają problem ...
2. Tramwaje i wypadki
W zdecydowanej większości wypadków winni są kierowcy pojazdów samochodowych. Wypadków takich jest zresztą bardzo niewiele  w stosunku do ogólnej liczby tzw. zdarzeń drogowych
Nie można więc takiego argumentu używać jako "wady" tramwaju i dlatego sprzeciwiać się budowie linii tramwajowej.

Ostatnio edytowany przez jasiop (2014-08-11 20:30:26)

10

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

Cenię sobie analizę autora artykułu zwłaszcza że przestrzeń miejska Rzeszowa od lat niszczona jest poronionymi pomysłami pseudofachowców. Dlatego fachową analizę zawsze w tym mieście należy docenić. Mam jednak kamyczek a właściwie prawdziwy kamień do tego ogródka. Dlaczego drogi kolego nie zwróciłeś uwagi, że transport zbiorowy powinien być uzupełniony transportem rowerowym? Stworzenie rowerzystom normalnej infrastruktury dla ich ruchu wpłynie na zmniejszenie ruchu ulicznego i jednocześnie nie będzie wymagało aż tak dużej liczby autobusów. Transportu publicznego i transportu rowerowego nie powinno się traktować w oderwaniu od siebie.

11

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

Pan Robert stara sie przekonać że pomysł kolejki nadziemnej jest niepotrzebny i tak naprawde forsuje ja tylko prezydent a to oczywista nieprawda. Jak inaczej wytlumaczyc to ze w nowinach rzeszowskich, supernowosciach, blekitna tv i rzeszow-news pojawialy sie niezaleznie od siebie sondy gdzie Rzeszowianie i nie tylko mogli zaglosowac i zawsze wiekszosc byla na tak jesli chodzi o budowe kolejki w Rzeszowie. Rozklad sil na tak byl od 60% vs 40 do ponad 80% vs kilkanascie % przeciw. Niezarejestrowani nie moga podawac linkow ale to nie problem gdy google

12

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

@ o. p. @
Wybacz, ale Twoja "analiza" wypowiedzi R. Kultysa oparta jest wyłącznie na bezsensownych !!! ankietach i sondach w tabloidach.

Ostatnio edytowany przez jasiop (2014-08-13 09:29:23)

13

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

Czyli głos wiekszości Rzeszowian uważasz za bezsensowny? Czy jasiop to synonim od Jasiu Pierdolisz?

14

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

Dziś znowu we wrocku - "Do tragicznego w skutkach wypadku doszło przy ul. Mickiewicza na wysokości Ogrodu Japońskiego we Wrocławiu. Dwa samochody zderzyły się przed nadjeżdżającym tramwajem. - Jedna osoba zginęła na miejscu, druga jest ranna" właśnie przed chwilą podało tvn24! To staram się przekazać.  I tak jest średnio raz na tydzień. Stalowego konnia o kilku tonach nie tak łatwo zatrzymać i urazu są cięższego kalibru niz osobowka vs osobowka. Rzeszowiacy powinni wiedzieć ze rocznie kilka osób straci nogi i życie jeśli tramwaj powstanie...pośpiech, szybkośc statyki

15

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

Sprzedawca energii napisał/a:

- Jedna osoba zginęła na miejscu, druga jest ranna" właśnie przed chwilą podało tvn24! To staram się przekazać.  I tak jest średnio raz na tydzień.
Rzeszowiacy powinni wiedzieć ze rocznie kilka osób straci nogi i życie jeśli tramwaj powstanie...pośpiech, szybkośc statyki


Szerzysz mity i piszesz - delikatnie mówiąc nieprawdę ...

"...  Dziś znowu ..."
A kiedy były np. 2 poprzednie ? Taką formą wypowiedzi sugerujesz, iż wiesz, że to zjawisko częste i powszechne ...

Skoro mowa o statystykach:
W całej Polsce !!! zginęło w wypadkach z tramwajami w 2011 - 17 osób, 2012 - 14, 2013 - 18
Z winy motorniczego w ciągu 2011 i 2012 roku zginęły 4 osoby a w roku ubiegłym 1 osoba.

Biorąc pod uwagę skalę przewiezionych użytkowników i liczby bezwzględne komunikacja tramwajowa jest w zasadzie bezpieczniejsza niż autobusowa czy samochodami osobowymi.

Nie wiem czemu zająłeś się tylko tym "aspektem" komunikacji tramwajowej.
Nie odniosłeś się do innych moich pytań czy wątpliwości ...

Ostatnio edytowany przez jasiop (2014-08-14 08:20:37)

16

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

Widać że nie wiesz o czym piszesz. Każda awaria tramwaju czy nawet wypadniecie z torow to blokada na kilka godzin. Podnieść taki wagonik to zawsze użycie cieżkiego sprzetu i wielu ludzi. We Wrocławiu dziennikarze mają łatwo o tematy bo pisza niemal zawsze o paraliżach miasta i tramwaju.

17

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

Paraliż bo zablokowanywany jeden tor trudno wyminac kolejnemu tramwajowi bo one w odroznieniu od autobusu jezdza tylko po szynach. Ludzie czekaja na przystanku, kolejne kursy nie przyjezdzaja... i taki chaos komunikacyjny to norma. Tego chcesz w Rzeszowie?

18

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

a kolejka NADziemna ma byc alternatywa i uzupelnieniem ruchu drogowego i to powinno przewazac nad wyborem tego sposobu komunikacji

19

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

Sprzedawca energii napisał/a:

Dziś znowu we wrocku - "Do tragicznego w skutkach wypadku doszło przy ul. Mickiewicza na wysokości Ogrodu Japońskiego we Wrocławiu. Dwa samochody zderzyły się przed nadjeżdżającym tramwajem. - Jedna osoba zginęła na miejscu, druga jest ranna" właśnie przed chwilą podało tvn24! To staram się przekazać.  I tak jest średnio raz na tydzień.
Rzeszowiacy powinni wiedzieć ze rocznie kilka osób straci nogi i życie jeśli tramwaj powstanie...pośpiech, szybkośc statyki

Widać, że nie wiesz o czym piszesz co się dzieje (działo) we Wrocławiu:
- wypadek spowodowały 2 samochody osobowe, z których jeden lekko obił się o przejeżdżający tramwaj - udział tramwaju był nieistotny ...
Wypadek nie miał prawie żadnego związku z transportem tramwajowym (młody kierowca zajechał drogę pijanemu, który można domniemywać 50km/h nie jechał), aczkolwiek jeden z pojazdów rykoszetem uderzył w tramwaj. Rzeczywiście jeden kierowca poniósł śmierć na miejscu - w chwili wypadku wyleciał z samochodu (niezapięte pasy?). Na 95% skutek wypadku byłby taki sam bez tramwaju
- wypadków i kolizji z tramwajami obecnie jest rocznie kilka-kilkanaście a nie "średnio raz na tydzień"
- mówienie, że w corocznie kilka osób traci życie we Wrocławiu z "winy" tramwaju jest nadużyciem i nieprawdą, podobnie jak z obciętymi nogami.
Nie można więc uprawiać takiej demagogii w stosunku do poszczególnych miast, które użytkują tramwaje a tym bardziej do Rzeszowa, bo jak na razie nikt !!! tego nawet nie zaproponował.

PS
" ... Tego chcesz w Rzeszowie?"
W żadnym miejscu moich wypowiedzi nie mówiłem, że chcę tramwaju czy też nie opowiadałem się za takim rodzajem transportu u nas w mieście.
Ale nie "przechodzę" obojętnie gdy ktoś szerzy nieprawdziwe informacje.

Ostatnio edytowany przez jasiop (2014-08-15 10:19:25)

20

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

"a kolejka NADziemna ma byc alternatywa i uzupelnieniem ruchu drogowego i to powinno przewazac nad wyborem tego sposobu komunikacji"
Chłopie wyluzuj z tym bełkotem. Bierzesz pod uwagę ile to będzie kosztowało? 400 milionów! Takie "uzupełnienie" komunikacji nie zdziała nic a pozbawi miasto pieniędzy do inwestowania w rzeczywiste rozwiązania. Weź lekcje z ekonomii na poziomie podstawowym.
Ta kolejka to żałosna zabawa w piaskownicy, igrzyska dla ciemnego ludu.

21

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

400mln na kolejke przez cale miasto to duzo? Stadiony w PL kosztowaly po kilka nie milionow ale miliardow! w warszawie 2 nitka metra 1.5 miliarda zl. w krakowie hala sportowa oddana przed wakacjami krakow arena 350 mln. I co dalej uwazasz ze najlepiej nic nie budowac? Tylko unia da czesc to trzeba korzystac z szansy. Przy komunikacji bardziej na ekonomie trzeba patrzec na rozwoj miasta i ulatwienia zycia

22

Odp: Kolejka, tramwaj i elektro-autobus, czyli o przyszłości komunikacji w Rzeszowie

Sprzedawca energii, obserwator portali oraz tomi

Czy zawsze bezkrytycznie i bez zastanowienia "łykacie" wszystko czym mami Was ratusz na czele z prezydentem Ferencem ?

Jakim cudem kwota, której mówi teraz ratusz - ok. 250 mln (nigdzie nie pojawia się 400 mln) wystarczy na kolejkę w koncepcji Bombardiera skoro, cyt:
"3,5–kilometrowa kolejka budowana w Rijadzie to kontrakt wart 241 mln dol., z kolei monorail mający wozić pasażerów lotniska w saudyjskiej Dżuddzie o długości 1,5 km ma kosztować prawie 100 mln dol. 24–kilometrowy odcinek w Sao Paulo to już koszt 1,6 mld dol."
http://www.transport-publiczny.pl/wiado … -2519.html

Wynika z tego,  że średnio 1 km trasy kosztuje 200 mln zł?
Nawet 10 km tej trasy kosztowałoby 2 mld zł, a więc ok 8-krotnie drożej, a gdyby zrobić to jakimś cudem dwa razy taniej, to i tak wyszłoby 1 mld zł, czyli 4 razy drożej....

Na szczęście wiele osób realnie patrzy na to co wokół nich się dzieje ...

Ostatnio edytowany przez jasiop (2014-08-18 08:10:28)