1

Odp: Czy mieszkańcy Baranówki mają rację?...

Tutaj możesz wyrazić swoją opinię na temat tego artykułu.

2

Odp: Czy mieszkańcy Baranówki mają rację?...

Za Baranówką są tylko porośnięte chaszczami pola i łąki służące głównie do wybiegu psów. Największe nieużytki w Rzeszowie. Tereny bardzo dobrze pasujące na drogę miejską, tak że zostaną jeszcze bardzo szerokie pasy izolacyjne po obu stronach. To typowo ludowy protest. Nie oddamy bo nie!

3

Odp: Czy mieszkańcy Baranówki mają rację?...

Nawet na zdjęciu widać wystarczająco dużo miejsca i na drogę i na zieleń. A protestantom wydaje się, że sami naszkicuja nowe przebiegi dróg na mapie i podporządkuje im się całe miasto. Nie rozumiem też dlaczego prezydent nagle tak zmiękł w tej sprawie. Myslałem ze ma wiecej charakteru.

4

Odp: Czy mieszkańcy Baranówki mają rację?...

człowieku co ty piszesz!! widać że nie masz bladego pojęcia o tym co piszesz, jakie pasy ochronne??/ Niektórzy mieszkańcy domków mędą mieć drogę z tirami nieopodal swoich okien. Najpierw zobacz plany, jedź w teren a potem wyrażaj swoje opinie!! to skandal aby takie brednie pisać nie mając pojęcia w temacie. Wiesz przynajmniej jaką szerokość ma mieć pas drogowy??? no właśnie!!!nie wiesz nic

5

Odp: Czy mieszkańcy Baranówki mają rację?...

Nie mówilibyście tak, gdyby tuż za waszym płotem miały jeździć tiry. Ludzie pokupowali w Miłocinie działki za ciężkie pieniądze a teraz ich marzenia diabli biorą. Trzeba było posłuchać reakcje kilkuset osób, które tu protestowały.

6

Odp: Czy mieszkańcy Baranówki mają rację?...

Czy naprawdę nie ma możliwości w spokoju przeprowadzenia takiej drogi? Przecież inwestycja może nieco zmienic kształt, zwęzić szerokość jezdni, zastosować drzewa. Przecież to nie musi być tranzytowa autostrada bo przed osiedlem i za osiedlem niby musi być wybudowana jako 4-pasmówka. Trzeba tylko rzeczowo porozmawiać i znajdzie sie miejsce na mniejszą drogę i na spacery mieszkańców.

7

Odp: Czy mieszkańcy Baranówki mają rację?...

Rija napisał/a:

Czy naprawdę nie ma możliwości w spokoju przeprowadzenia takiej drogi? Przecież inwestycja może nieco zmienic kształt, zwęzić szerokość jezdni, zastosować drzewa. Przecież to nie musi być tranzytowa autostrada bo przed osiedlem i za osiedlem niby musi być wybudowana jako 4-pasmówka. Trzeba tylko rzeczowo porozmawiać i znajdzie sie miejsce na mniejszą drogę i na spacery mieszkańców.

Ale tutaj chodzi przecież o fragment przyszłej tzw. Trasy Północnej (od Krakowskiej po Załęże), której częścią jest ostatnio zaprezentowany "Most Rzecha"

8

Odp: Czy mieszkańcy Baranówki mają rację?...

Dziś na sesji w ratuszu miała być informacja o stanie realizacji drogi do strefy. Z nieznanych powodów nie pojawili sie ani prezydent ani jego zastępca za to odpowiedzialny. Efektem nie było żadnej informacji i rada miasta zrezygnowała z tego punktu obrad. Nadal jesteśmy w punkcie wyjścia.

9

Odp: Czy mieszkańcy Baranówki mają rację?...

"Ale tutaj chodzi przecież o fragment przyszłej tzw. Trasy Północnej."
/
I tak i nie. Trasa północna z mostem w ciągu ulicy Rzecha, to tak naprawdę domknięcie północnego układu komunikacyjnego. Jego domknięcie nastąpi poprzez wybudowanie łącznika od ul. Lubelskiej do ul. Warszawskiej, potem do Miłocińskiej i tu na południe do ul. Okulickiego. Omawiany fragment trasy koło Baranówki łączy ten układ okólny miasta z ulicą Krakowską, ale sam nie musi mieć takiej rangi jak główna część trasy północnej. Można tym łatwo sterować poprzez określenie mniejszej szerokości jezdni. Np. 2 pasy ruchu - łącznie 7 m szerokości.

10

Odp: Czy mieszkańcy Baranówki mają rację?...

>>>Jego domknięcie nastąpi poprzez wybudowanie łącznika od ul. Lubelskiej do ul. Warszawskiej, potem do Miłocińskiej i tu na południe do ul. Okulickiego. <<<

no właśnie, jak to jest że przedłużenie Okulickiego o którym słyszymy już grubo ponad 5 lat wciąż czeka na realizację (nic kompletnie nie zostało w tej kwestii zrobione) ???
ta potrzebna inwestycja jest wciąż odsuwana w bliżej nieokreśloną przyszłość ...

a w dodatku sytuację w tym miejscu pogorszył jakiś "inwestor" w roku 2010
"Miejsce, w którym obecnie trwają prace drogowe przez długie lata było rezerwowane przez miasto pod inną ważną inwestycję - połączenie al. Okulickiego z ul. Warszawską. W myśl wstępnej koncepcji sprzed kilku lat Okulickiego miała być przedłużona w kierunku północnym. Miała przebiegać obok zakładu gazowniczego ...
... Czy miasto, zezwalając na budowę prywatnej drogi i hotelu rezygnuje z planów połączenia Okulickiego z Warszawską? - Nie, z tych planów nie rezygnujemy. Co nie oznacza, że to połączenie powstanie szybko. W tegorocznym budżecie miasta nie mamy przewidzianych pieniędzy na tę inwestycję - mówi Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa odpowiedzialny za miejskie inwestycje. "

Więcej... http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,3497 … z1qOkTchB5

non stop w działaniach ratusza wychodzą na wierzch "grzechy zaniechania"
co na to Rada Miasta ? czemu przy tak dużym budżecie (jak chwali się prezydent) nie znalazło się ani trochę pieniędzy (w roku 2009, 2010, 2011 ...) przynajmniej na rozpoczęcie prac przy tym "przedłużeniu" ???

11

Odp: Czy mieszkańcy Baranówki mają rację?...

znalezione w sieci (Forum GWwRz) rok 2006 !!!
!!! jakiś JASNOWIDZ TO PISAŁ !!!
- przewidział wszystkie obecne kłopoty, a w ratuszu nikt tym się wtedy nie przejmował !!!  ciekawe co na to "biuro rozwoju miasta" ???

>>>townmaker 06.03.06, 23:24 zarchiwizowany
Obwodnica pólnocna (miejska) ma połączyć zmodernizowaną ul.Rzecha od ronda na Załężu przez nowy most koło oczyszczalni i Staromieście wpadając na Przybyszówkę w rejonie obecnej granicy miasta i po drodze mijając Miłocińską w rejonie wlotu do Obr. Poczty Gdańskiej (gdzie kilkanaście lat temu bezmyślnie
na jej trasie wybudowaneo wymiennikownię, a za poprzedniej kadancji dodano jeszcze garaże, które teraz trzeba będzie wyburzyć tak jak te koło Uniwersytetu)

Sprawa jest dość prosta: na międzytorzu (w "polu") na trasie tej obwodnicy powinno się wybudować wiadukt kolejowy a po jego wybudowaniu przenieść na niego tory zarówno z kierunku krakowskiego jak i na Tarnobrzeg, a rozwidlenie torów zrobić na północ od niego, byc może z wygospodarowaniem miejsca na początek tylko na przystanek kolejowy. W ten sposób odsunie się tory od skrzyzowania
przedłużonej ul.Okulickiego i umożliwi łatwiejsze rozwiązanie stromizn, a z drugiej strony odsunie je od ul.Warszawskiej, co umożliwi łatwiejsze rozwiazanie zjazdu z tej obwodnicy na ul.Warszawską zarówno na kierunku do i jak z Rzeszowa.

Głupotą i zmasakrowaniem estetyki natomiast było zabudowanie terenu od zachodu planowanego przedłużenia ul.Okulickiego zespołem bunkrowatych garaży - będą w całej krasie widoczne dla jadących tą drogą. <<<

Ostatnio edytowany przez jasiop (2012-03-28 09:54:14)

12

Odp: Czy mieszkańcy Baranówki mają rację?...

"Wybudować wiadukt kolejowy / przenieść na niego tory / rozwidlenie torów zrobić na północ od niego" - przecież to niesłychane bzdury jakiegoś kompletnego ignoranta!!! Toż to nie jest kolejka w skali H0 ani zestaw klocków edukacyjnych!

Rozwiązania komunikacyjne w tym rejonie są konsekwentne od wielu lat, tylko że nie doczekały się realizacji, niestety. Kiedy jednak już rozpoczyna się ta realizacja, to wzbudza protesty i manifestacje pod hasłem: "inwestycjom w komunikację i infrastrukturę mówimy TAK - byle tylko na podwórku sąsiada, a nie naszym".

Wyżej wymieniona wymiennikownia powstała POZA trasą planowanej drogi, natomiast stojące tuż przy niej garaże to obiekty tymczasowe - bo tylko takie można było wtedy budować w pasie drogowym.

Na estetykę garaży wybudowanych między ulicą Iranka-Osmeckiego a planowanym przedłużeniem Okulickiego wpływ mogli mieć wyłącznie ci, co budowali te garaże u schyłku PRL-u. Wyburzyć je i zbudować nowe, ładniejsze - to sprawa ich aktualnych właścicieli oraz ich portfeli.

Trasa łącząca rondo Kuronia na Załężu z ulicą Krakowską docelowo ma mieć dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu każda. Ponieważ jednak na razie nie ma realnych widoków ani na most na Wisłoku (ten okazały, wiszący, zaprezentowany już w mediach), jak i na wiadukt DROGOWY nad torami, realizuje się drogę w kształcie tymczasowym - o jednej jezdni z dwoma pasami ruchu (po jednym w każdym kierunku), tak jak ulicę Krogulskiego na Staromieściu.

Droga odbiegająca na północ od skrzyżowania nowej trasy z istniejącą ulicą Tarnowską to jedna ze zbiorczych ulic planowanego w tym rejonie osiedla mieszkaniowego, o takiej randze jak ulica Obrońców Poczty Gdańskiej i także o jednej, dwukierunkowej jezdni z przystankami dla komunikacji miejskiej. Budowa tej drogi jest niezbędna dla powstania tego nowego osiedla.

SAPIENTI SAT

13

Odp: Czy mieszkańcy Baranówki mają rację?...

Takie sytuacje wymagają niestety olbrzymiej odpowiedzialności od władz publicznych. Nie można dla obrony, choćby najsłuszniejszego interesu kilku właścicicieli działaek i domów, rezygnować z budowy ulicy przewidzianej od 20 lat dla obsługi tej części miasta. Jeśli prezydent dziś ugnie się przed protestami, to czy za 5 lat kolejny prezydent znowu będzie musiał zderzyć się z tym problemem?

14

Odp: Czy mieszkańcy Baranówki mają rację?...

Po raz kolejny pytanie które ktoś postawił wcześniej, skoro była droga planowania od 20 lat to dlaczego w pasie drogowym wybudowano garaże??? najpierw trzeba w takim razie rozwiązać to co zniweczyli poprzednicy dając zgodę na garaże. Wyjście jest jedno najsensowniejsze,  które pozwoli wyjść z twarzą włodarzom miasta.  Garaże z pasa wyburzyć skoro to był teren przeznaczony od 20 lat pod drogę, ludziom postawić nowe nieopodal bo to nie ich wina że takie zapadły decyzje a właścicielom domów nie wchodzić z drogą pod okna bo oni też przecież chcą normalnie żyć. I da się wszystko rozwiązać tylko trzeba chcieć!! A do tego pokazać że własność prywatna obywateli też coś znaczy!!